باید در دانشگاه همیشه نبض انقلاب بزند و دانشجویان و اساتید روحیه ی انقلابی داشته باشند که اگر چنین شد همیشه در عرصه های علمی و پژوهشی پیشرو خواهند بود در غیر این صورت حتی در مباحث علمی هم عقب خواهند افتاد .
کد خبر: ۸۸۰۰۴۱۲
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری و با حضور جمع  کثیری از مردم ولایت مدار و بسیجی شهر کوهبنان در محل مسجد صاحب الزمان (عج) این شهربرگزارشد .
امام جمعه کوهبنان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با توجه به نهم دی ماه با اشاره به نهج البلاغه  گفت:عواملی که در حکومت حضرت علی (ع) باعث فتنه شدند به خاطرعلاقه آنان به  دنیا ،مطامع دنیایی ،هوی هوس ها بود که نه تنها خود بلکه جمعی همراه خود را به کشتن دادند .
وی ابراز داشت : اینها که از یاران و دوستان شیطان بودند تمام ترفندها را به کاربستند در حالی که این افراد قبلا در رکاب حضرت بودند اما سواره نظام و پیاده نظام به راه افتادند تا در مقابل مولای متقیان قرار گرفتند .
ایشان تصریح نمود:این در حالی رخ داد که حضرت بصیرت داشتند ، دشمن را می شناختند ، مواضع و منابع تغذیه دشمن را می دانستند و در حقیقت خود در موضع حق قرار داشت  هر گاه انسان حق را بشناسد و در این موضع قرار گیرد خداوند او را یاری خواهد کرد .
خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود : کسانی در مقابل حضرت قرار گرفتند که هم ایشان را به خوبی می شناختند و هم حق را به خوبی می دانستند البته در قضیه 88 نیز در میان جامعه ی اسلامی و ایمانی جمعی پیدا شدند و حرکتی آغاز کردند که روی گذشتگان را سفید نمودند .
 وی گفت:  در سال 88 کسانی فتنه کردند که در مسیر انقلاب و برای انقلاب تلاش کردند شکنجه شدند در حالی که حرکت آنان عبرتی برای دیگران شد به فرموده ی امام صادق ( ع ) انسان مومن در انتخاب همنشین دقت کند با چه طیفی و با چه کسی رفت و آمد دارد .
حجت الاسلام و المسلمین جعفری با استناد به بیان امام صادق ( ع )  ابراز داشت : زور مداران و زر سالاران از جمله گروه هایی هستند که انسان باید از رفت و آمد با آنان پرهیز کند در غیر این صورت دینش را از دست می دهد و گرفتار نفاق خواهد شد .
 وی تاکید نمود :  مردم شهر کوهبنان در مراسم 9 دی حضوری گسترده و پر رنگ داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد بصیر بودن رمز جاودانگی است که دیگران از بیرون و داخل او را فریب ندهند ،حق را بشناسد و افراد را بر اساس حق تشخیص دهد که در این صورت در گیر و دار احزاب و گروه ها نمی شود .
خطیب جمعه کوهبنان یاد آور شد : بصیرت اینکه انسان نقاط قوت خودی را ببیند ،نقاط قوت و ضعف دشمن را بشناسد و دشمن شناسی و حضور به موقع را در راس برنامه ها قرار دهد و راه های مقابله با دشمن را به خوبی درک کند و در نهایت قدرت تحلیل سیاسی و احساس مسئولیت برای دفاع از ارزشها را در خود تقویت کند.
وی ادامه داد : 16 دی ماه سالروز شهادت شهدای هویزه و روز شهدای دانشجوست دانشجویانی که حق را تشخیص دادند  و به وظیفه ی خود عمل نمودند و دسته جمعی وارد میدان  شدند و جانانه دفاع کردند و در نهایت مظلومانه به شهادت رسیدند .
امام جمعه کوهبنان با استناد به بیانات رهبر فرزانه و متفکر انقلاب  گفت :  باید در دانشگاه همیشه نبض انقلاب بزند و دانشجویان و اساتید روحیه ی انقلابی داشته باشند  که اگر چنین شد همیشه در عرصه های علمی و پژوهشی پیشرو خواهند بود در غیر این صورت حتی در مباحث علمی هم عقب خواهند افتاد .
 وی تأکید نمود :  نیاز همیشگی جوامع خصوصا " دانشگاه ها داشتن روحیه انقلابی ، ایمان به خدای بزرگ و آخرین فرستاده ی حق ، ایمان به صداقت و درستی ، ایمان به راه حضرت امام ( ره ) و  شهدا ، تقویت روحیه پوشالی بودن وعده های بیگانگان است .
خطیب جمعه کوهبنان ابراز داشت : دانشجویان بایستی همواره در مسائل اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعات سیاسی و موضع گیری های قاطع و روشن به نفع اسلام و انقلاب حضوری گسترده و فعال داشته باشند و با دوبال علم و دانش همچنین جهت گیری سیاسی و انقلابی حرکت نمایند که به آنان جان ، روح و نشاط می بخشد .
وی یادآور شد: شاهد رسوایی و افشاگری کسانی هستیم که با نامه نگاری خود در خواست  تشدید تحریم ها علیه ایران اسلامی شدند که این نشان از جهالت و حماقت این افراد دارد که قصد دارند که خود به نان و نوایی برسند و مردم را به سختی بیندازند .
خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: دشمن همواره در صدد است که عناصر و نیروهای انقلابی و کار آمد در جایی مشغول به کار نباشند و زمینه ی منزوی شدن آنان فراهم گردد دشمنان همواره جدا کردن مردم از نظام را در دستور کار دارند که هرگز موفق به این کارها نخواهند شد .
حجت الاسلام و المسلمین جعفری تأکید نمود : بحث حقوق های نجومی از گذشته تا حال برای خالی کردن دل مردم و کم کردن اعتماد مردم به نظام است و این روزنه ای است که دشمن از آن قصد سوء استفاده دارد لذا توقع مردم از مسئولین اینست که با این قشر برخورد انقلابی و قاطع صورت گیرد حتی اگر بستگان و نزدیکان خودشان باشند .
 وی ادامه داد : در بحث حقوق های نجومی عدم رسیدگی به این پرونده ها خیانت است و بدتر از آن توجیه کردن این موضوع است که آنان سهم خودشان را گرفته اند .

ارسال نظرات