امام جمعه مراغه در خطبه های این هفته نماز جمعه، با اشاره به حضور گسترده مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی، گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این روز وفاداری مجدد خود را به سید الشهدا(ع) و آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری اعلام کردند.
کد خبر: ۸۸۰۰۴۱۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محمدتقی پورمحمدی یادآوری کرد: در جریان فتنه 88 متاسفانه عده ای خواص وضعیت جامعه را درک نکرده و لجاجت ها کردند و تا جایی که سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خطبه معروفشان در ان سال، دل های مردم را به درد آورده و غیرت ملت را به جوش آورد.

وی با اشاره به نافرمانی سران فتنه از قانون و اصول و ارزش های انقلابی، بیان داشت: این افراد باید زمانی که دولت های استکباری از آنها و فتنه آنها حمایت می کردند، متوجه شده از راه خطا برگشته و توبه می کردند که اینکار را نیز نکردند.

آیت الله پورمحمدی با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه، اظهار کرد: این آتش بس به علت ایستادگی ملت و ارتش سوریه و نیز نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و در راس آن ها تدابیر نظام اسلامی محقق شد که در آن گروه های تروریستی داعش و النصره از این امر مستثنی شده اند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: نظام سلطه در سوریه و منطقه نه به دنبال آتش بس بلکه درصدد براندازی جبهه مقاومت و ایجاد کشورهایی مطیع امریکا و حامی رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به دعوت اخیر عربستان از برخی کشورهای منطقه از جمله کشورمان برای بررسی مسائل آیین حج، آن را نشان از شکست سیاست های منطقه ای این کشور و عقب نشینی آن ها از مواضع خودشان دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی و وضعیت نه چندان مناسب اجتماعی و نارضایتی های مردمی در عربستان این کشور را تضعیف و وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرده است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله ثقه الاسلام تبریزی در جریان حمله روس ها به آذربایجان در جنگ جهانی اول، افزود: این مجاهد بزرگ به همراه هشت نفر از یاران خود به جرم دفاع از کشور و مردم در برابر تجاوز روس ها به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها