آئیین گرامی داشت حماسه 9 دی با حضور استاد حوزه و دانشگاه از قم ، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و بسیجیان در محل سالن مجتمع فرهنگی هنری آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۰۴۷۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیجاز بهاباد؛ در این مراسم حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی غدیری استاد حوزه و دانشگاه از قم در سخنانی با گرامی داشت سالگرد حماسه 9 دی وبا بیان اینکه سالروز حماسه نُه دی بهترین فرصت برای تبیین ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: نهم دی ماه در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده است، حفظ و تقویت شاخصۀ بصیرت در جامعه بخصوص در اقشار بسیج یکی از رسالت های مهم دوستداران انقلاب اسلامی است و راه آن هم آگاهی بخشی در راستای آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی به عرصه های جهاد کبیر اشاره کرد و گفت : جهاد کبیر دارای عرصه های مختلفی از جمله جهاد کبیر در عرصه سیاست ، جهادد کبیر در عرصه فرهنگی و اجتماعی و جهاد کبیر در عرصه اقتصادی است

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه جهاد کبیر جهادی بزرگ است گفت : مردم و مسئولین بیایند با هم جهاد کبیر باشند چون جهاد کبیر جهاد بزرگ است.

این روحانی برجسته به شعار مرگ بر آمریکا اشاره کرد و اینکه چرا ملت ما این شعار را فراموش نخواهند کرد گفت : شعار مرگ بر آمریکا یک شعارلفظی نیست و این شعار ازذهن مردم ما هیچ وقت محو نخواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چرا ما با آمریکا مخالفیم گفت:شکوه و پیشرفت آمریکا دلایل بسیاری دارد ولی اهم آن عبارت است از کسب ثروت از فروش اسلحه و انجام کودتا و استعمار و مدریت کشور به سبک پلیسی.

وی با اشاره به اینکه چرا آمریکا با ما بد است و نمیشود با او مبارزه کرد گفت : آمریکا مانند سگ هار است زیرا در مقابل سگ هار باید ایستاد و مقاومت کرد.

حسینی قدیری به پیام 9 دی اشاره و تاکیدکرد: پیام نهم دی‌ماه به دشمنان خارجی این است که اگر دشمنان در مقابل دین، ولی‌فقیه، ارزش‌ها و نظام اسلامی بایستند، ملت ایران در برابر تمامی دنیای آنان خواهند ایستاد.

وی عنوان کرد: مردم با حضور در نهم دی‌ماه به مسئولان داخلی اعلام کردند که با اتکاء به ارزش‌های اسلا می می‌توان در برابر دشمنان ایستاد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر کس متمایل به طرف آمریکا باشد و به آنها اعتماد کند ،گفت: آمریکا به او هیچ کمکی نمی کند.

حسینی گفت: مردم هوشیار با حماسه حضور خود در۹دی دیگر بار ثابت کردند که تا پای جان پای اسلام، ولایت و انقلاب هستند و هر سال در این روز میثاق خود را با مقام ولایت بیان می کنند تا همگان بدانند ملت اجازه نخواهند داد عاشورای 61 هجری تکرار شود و این گناه نابخشودنی و ظلم بزرگ به نظام را فراموش نخواهند کرد؛ چرا که امام این امت فرمود: همواره پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

سخنران این نشست با اشاره به آیه "لایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم ان دینکم" مبنی بر اینکه کافران با شما می جنگند تا شما را از دین و مسیر حق خارج کنند با توجه به آیه" و لا تطع الکافرین و جاهدهم جهادا کبیرا " جهاد کبیر را تنها راه عبور از پیچ تاریخی انقلاب و وظیفه امروز ما در مقابل دشمن اعلام نمود و جهاد در عرصه سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی را عرصه های جهادکبیر عنوان نمود.

وی در ادامه با اشاره به جهاد کبیر مشروطه و شکست آن به خاطر عدم همراهی مسئولین با مردم تصریح کرد: تلفیق و همراهی مردم و مسئولین به عنوان دو رکن نظام اسلامی در ایران لازم است و در ادامه با بیان حدیث"کسی که با ما نباشد بر علیه ماست" از امام علی(ع) و همچنین" کسی را کارگزار و مدیری را به کار گمارد در حالی که کسی دیگر بهتر و اولیتر بود به خدا و رسول خدا خیانت کرده است" از پیامبر اکرم (ص) تصریح نمود:اگر دیدید بعضی از افراد سیاسی ما دلداده آمریکا شدند و سکوت نمودید و عزت ما سرنگون شد باید در محضر خداوند روز قیامت پاسخگو باشید.

وی درادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مده الظله) مبنی بر اینکه" امروز که سالگرد فتنه است کشور و ملت شما در یک پیچ خطرناک تاریخی در حال حرکت است .30 سال است که ما در این مسیر در حال حرکت هستیم و حال به نقاط حساس و خطرناک آن که از بین بردن سیطره دیکتاتوری آمریکا و حاکمیت ارزشهای معنوی و الهی است رسیدیم گفت این واقعیت پیش خواهد آمد و حکومت جمهوری اسلامی ملت های دنیا را بیدار و حکومت سرمایه داری آمریکا را نابود خواهد کرد.

ارسال نظرات