عضو شورای شهر تهران با حضور در مراسم رونمایی از کتاب «۹ دی» گفت: ما از ابتدا دکترین دفاعی کشورمان را مبتنی بر نقش مردم و حضور آنها در عرصه‌های انقلاب قرار دادیم.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۷۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، مراسم رونمایی از کتاب «روایت تصویری (9 دی)» با حضور پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت در مرکز انتشارات روایت فتح برگزار شد. 

در این مراسم حسن علائی با اشاره به اهمیت تولیدات فرهنگی در زمینه حادثه بی‌نظیر «9 دی» گفت: موسسه روایت در جهت تحقق و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این حوزه قدم‌هایی را برداشته است چرا که تاکیدات مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان ما بر زنده نگه داشتن این روز بزرگ است. 

وی ادامه داد: کتاب (9دی) روایت تصویری از اتفاقات سال 88 است و این کتاب تلفیقی از متون و تصاویری از آن روزهاست.

علائی در ادامه گفت: متاسفانه غافله اصحاب فرهنگ نتوانستند این حرکت عظیم خودجوش را  به نمایش بگذارند و در ضبط و پخش تصاویر و تولیدات فرهنگی آنطور که شایسته این حادثه عظیم تاریخی است قدم بردارند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت گفت: زمانی که قصد تولید کتاب را کردیم تصاویر و اطلاعات کافی از آن روزها در دسترس نبود و با تلاشهای که بنیاد عکس انقلاب انجام داد توانستیم مجموعه‌ای را جمع‌آوری کنیم که امیدواریم مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

علائی درباره کتاب (9 دی) گفت: این کتای در 9 فصل تهیه و تدوین شده است و بیشتر بار تصویری دارد به طوری که متون به صورت کوتاه و مختصر در راستای معرفی تصویر آورده شده است.  

وی با اشاره به لزوم حمایت از نویسندگانی که بخواهند در این حوزه فعالیت کنند گفت: موسسه روایت این ظرفیت و آمادگی را دارد که تا از تمام کسانی به خصوص جوانان مومن و انقلابی که بخواهند در حوزه (9 دی) قدم بردارند حمایت کامل را انجام دهد. 

علائی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به تلاشها و اقداماتی که صورت می‌گیرد در سال آینده نمایشگاهی با موضوع «بصیرت و 9 دی» را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم ابعاد مختلف این حادثه بزرگ تاریخی را به نمایش بگذاریم.

در ادامه این مراسم پرویز سروری با اشاره به فرارسیدن  سالروز 9 دی‌ گفت: 9 دی روز بصیرت ملی است و روزی است که باید تمام ابعاد آن برای مردم روشن و تبیین شود. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: اگر اظهارات غربیها و صهیونیست‌ها را با دقت بررسی کنیم می‌توان ابعاد موضوع را در نگاه آنها مشخص کرد. 

سروری در ادامه گفت: دکترین دفاعی هر کشور مبتنی بر مقتضیات همان کشور طراحی و شکل می‌گیرد و محصول این دکترین نظامی ایجاد و حفظ امنیت ملی است. 

وی در ادامه افزود: ما از ابتدا دکترین دفاعی کشورمان را مبتنی بر نقش مردم و حضور آنها در عرصه‌های انقلاب قرار دادیم. به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس زمانی که کشور را از توطئه تقسیم و فروپاشی نجات دادیم مهمترین علت آن حضور عنصری به نام مردم بود در 9 دی هم همین اتفاق نیز افتاد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: زمانی که پرونده بررسی ماجرای کهریزک در دستور کار نظام قرار گرفت، بررسی این موضوع ابعاد مختلفی داشت اما نکته‌ای که بسیار مهم بود فرمایشات رهبر انقلاب که فرمودند: «من از اقدامات نیروی انتظامی رضایت دارم و این رضایت نباید باعث بشود یک مامور به حقوق ملت تجاوز کند» ما در هیچ کشوری در دنیا در آن شرایط حساس مانند آشوب‌های شهری نخواهیم دید که پرونده علیه نیروی نظامی خود را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد. 

سروری در ادامه گفت: سران فتنه نخواستند مستندات و اعتراضات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و  هزینه زیادی را برای نظام تحمیل کردند. 

در پایان مراسم از کتاب «9 دی» رونمایی شد. 


ارسال نظرات