رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ترکمنستان در بحث گاز دنبال باج‌خواهی است.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۹۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌محمد شاعری در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهرستان نکا اظهار کرد: مسأله منطقه آزاد برای مردم مازندران بسیار مهم و حائز اهمیت بود که با وجود اینکه منتفی شده بود با عنایت استاندار مازندران، نظر کارشناسی را به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و رئیس جمهور اعلام شد.

 وی افزود: با تلاش‌های انجام شده، امیرآباد بهشهر به عنوان منطقه آزاد مازندران معرفی شده است و اکنون باید این مصوبه به تأیید هیأت دولت برسد و سپس به عنوان لایحه به  مجلس ارائه شود که هم اکنون پشت در دولت مانده است.

این مسؤول ادامه داد: مگر می‌شود که زابل، اردبیل و اینچه‌برون دارای منطقه آزاد  باشند و مازندران فاقد منطقه آزاد باشد؛ دولت باید کارشناسی وارد شود و نظر سیاسی برای این مسأله نباشد؛ البته استاندار مازندران در این راستا با نظر کارشناسی، به وظیفه خود به درستی عمل کرد.

شاعری در ادامه با اشاره به اینکه بعد از حماسه  هفت اسفند که مردم برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی گشودند؛ بنده به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی از هفت خرداد ماه فعالیت خود را آغاز و همچنان که به مردم قول داده بودیم با برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی، وارد شدیم و با توان خود و کشور، برای سربلندی ایران اسلامی و رفع‌ عقب‌ماندگی شرق مازندران عمل کردیم.

وی با اعلام اینکه علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام شده در سه دهه گذشته انقلاب در استان مازندران و شرق این استان، شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه دارای عقب‌ماندگی تاریخی است و از آن رنج می‌برد، خواهان رفع این معضل با همراهی مسؤولان استانی و همراهی مردم شد.

* حاشیه‌نشینی معضل حاد شرق مازندران است

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری، بی‌آبی و مهاجرت شرق مازندران از همه مناطق دیگر این استان، بیشتر است و حاشیه‌نشینی معضل حادی در شرق استان مازندران است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری مناسبی در روستاها انجام نشده است و به اشتغال روستاییان در طول سال‌های مختلف کم‌توجهی شده است اکنون 70درصد مردم شرق مازندران در شهرها و 30 درصد در روستا سکونت دارند و قریب به اتفاق مردم از روستاها به شهرها آمده‌اند.

شاعری افزود: با توجه به رصد مشکلات، معضلات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم تا در مدت چهارسالی که به عنوان نماینده مردم این منطقه در خدمت هستیم برای رفع مشکلات اساسی اقدام کرده و با همکاری استاندار و وزرا وارد شویم و گره‌گشایی از مشکلات و معضلات انجام شود و بیلان کاری خود را هرساله به مردم اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از گاز و زمزمه‌های کمبود و قطع گاز در استان یادآور شد: در بخش گازرسانی تلاش کردیم تا مشکل گاز را تا هفته دولت سال آینده در مازندران به پایان برسانیم و در این بخش در جلساتی که با وزیر نفت و معاون وی برگزار شده، برای این منظور زمان‌بندی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ترکمنستان در بحث گاز دنبال باج‌خواهی است، اظهار کرد: امسال سالی است که باید جواب باج‌خواهی را بدهیم و نگذاریم سوءاستفاده کنند که این بخش، نیازمند همدلی است.

این مسؤول ادامه داد: با دمای 5 تا 6 درجه سرما که نباید مشکلی در مازندران وجود داشته باشد و لذا با توجه به اینکه در پایان خط گازرسانی هستیم؛ باید سریع‌تر مشکلات خط انتقال گاز دامغان، کیاسر، ساری، نکا و شرق مازندران را حل کنیم و  اکنون که ترکمنستان می‌خواهد باج‌گیری کند و طلب‌کار است؛ جواب این باج‌خواهی‌ها را بدهیم.

شاعری، در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در آب‌رسانی و آبگیری سد گلورد نکا، اعتبارات لازم برآورد شد و امیدواریم تا پایان اسفند به آبگیری برسد، افزود: با آبگیری این سد، مشکل آب کشاورزی شرق مازندران حل می‌شود و با توجه به اینکه 107 میلیون متر مکعب آب پیش بینی شده برای این سد،  37میلیون مترمکعب به آب شرب شرق مازندران و رفع کم‌آب اختصاص یابد.

وی همچنین از در دست اقدام بودن پروژه‌های مختلف آب، بیمارستان، طرح هادی، راه، گاز و.. در شرق مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: گازرسانی به 152 روستای بالادست شرق مازندران با اعتبار 220 میلیارد تومان در دست اقدام است که لوله‌گذاری‌ها از کلت تا کنت، در حال انجام است.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در دست اقدام بودن پروژه‌های مختلف بهداشت و درمان در شرق مازندران گفت: بیمارستان 217 تختخوابی بهشهر با قوت در حال تکمیل است و همچنین اورژانس بیمارستان شهدای بهشهر و امام حسین(ع) نکا، فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) و کلینیک تخصصی نکا و فاز دوم بیمارستان گلوگاه در دست اقدام است.

این مسؤول از در دست اقدام بودن احداث 6 پارک گردشگری در شرق مازندران خبر داد و افزود: قراردادهای مختلف تنظیم شد از قرمرض، مهران‌رود و توسکاچشمه و پارک ملت که واگداری در اختیار شهرداری‌ها است وهمچنین مدیریت یکپارچه عباس‌آباد در دستور کار است و اختلافات از بین رفت.

شاعری با اشاره به مشکلات ورودی شهر نکا اظهار کرد: کار در این بخش در زمان ورود ما به مجلس،  تعطیل بود که بازدیدهای مختلفی از طرح انجام و نیازمندی‌ها بررسی شد که امیدوارم تا 22 بهمن ماه امسال این پروژه افتتاح شود و مشکلات مردم در این بخش حل و فصل شود.

وی درباره شهرک صنعتی هم اظهار کرد: 700 هکتار زمین برای شهرک صنعتی در شهرستان بهشهر و 200 هکتار برای شهرستان گلوگاه از زمین‌های بانک زمین اخذ شده است تا در این بخش شاهد پیشرفت بیشتری در حوزه صنعت و تولید باشیم.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیمه‌تمام بودن 47 طرح هادی در این منطقه گفت: در این بخش هم اجرای طرح هادی در 22 روستای منطقه در اولویت اول ماست و بقیه با اولویت‌سنجی در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در بخش راه هم زیرسازی رستمکلا به بندر، بهشهر به بندر و نکا به نیروگاه در حال انجام است و آسفالت 15 کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است و روشنایی کمربندی نکا هم تا دهه فجر امسال انجام می‌شود.

شاعری گفت: در شرایط مختلف گذشته و حال که با تحریم‌های مختلف دشمن روبرو بوده‌ایم باید این تحریم‌ها را دور بزنیم و به نوعی تحریم را تحریم کنیم و بدانیم دشمن همواره بیدار است و ما باید از دشمن بیدارتر باشیم و همچنانکه در 9 دی سیلی محکمی بر دشمن زدیم در ادامه راه هم با ولایتمداری و قرار گرفتن در مسیر ولایت، هوشیارانه‌تر عمل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها