خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقف چشمه زاینده حیات در همه عرصه‌هاست، گفت: نقش وقف در ترویج مفاهیم و آموزش مسائل قرآنی ویژه است.
کد خبر: ۸۸۰۰۸۵۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، آیت‌الله علی معلمی درباره اهمیت توجه به وقف برای گسترش فرهنگ قرآنی اظهار کرد: وقف صدقه جاریه بوده و خداوند متعال در قرآن کریم، دستوراتی مبتنی بر توجه به وقف داده است.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) خود واقف بودند و در ترویج فرهنگ ارزشمند وقف تلاش و ایثارگری نشان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وقف چشمه زاینده حیات در همه عرصه‌هاست، اضافه کرد: وقف امری مقدس است که انسان واقف را به آینده مرتبط می‌سازد؛ آیندگان از کار و خدمت انسان‌های واقف بهره‌مند می‌شوند و او از دعای خیر نسل‌های بعد بهره می‌برد.

معلمی با اشاره به اینکه موقوفات در عرصه‌های مختلف و ابعاد گوناگون می‌توانند تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: این تأثیرگذاری در بحث ترویج فرهنگ، آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن کریم بسیار مهم و ویژه است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ترویج فرهنگ قرآنی فرصت ارزشمندی است، اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی، خیران و واقفان به این نکته توجه داشتند؛ ولی تعدادشان معدود بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه زیر سایه نظام جمهوری اسلامی ایران فضایی گسترده‌تر برای ارائه خدمات ارزشی اسلام و قرآن برای مردم و آحاد جامعه و آیندگان فراهم شد، اظهار کرد: باید در این راستا فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها