آیا مسوولین دانشگاه تعیین میکنند که چه کسی سخنران مراسمها باشد یا این حق برای دانشجویان است؟چرا دانشجویان را تهدید میکنند و بیانیه صادر می کنند و مظلوم نمایی می کنند؟
کد خبر: ۸۸۰۰۸۸۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جمعی از دانشجویان گروه علوم سیاسی دانشگاه یزد با انتشار بیانیه ای به نامهربانی رئیس دانشگاه فرهنگیان با دانشجویان فتنه ستیز واکنش نشان دادند. متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند می فرماید: «اِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا فَلا خوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنُونَ.»(احقاف: 13) مراد از اینکه گفتند «رَبُّنَا اللهَ» اقرار و شهادت به انحصار ربوبیّت در خدای سبحان و یگانگی او در آن است. و مراد از استقامتشان در مقابل شهادت خود، این است که از آنچه که شهادت به حقانیّتش می دهند، منحرف نمی شوند و رفتاری برخلاف آن و برخلاف لوازم آن نمی کنند.«فَلا خوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنوُنَ»، یعنی در پیش روی خود، هیچ خطر محتملی ندارند و هیچ عقابی، حتّی احتمالی در انتظارشان نیست و به همین جهت، اندوهی ندارند و نیز هیچ مکروه قطعی و محقّقی ندارند و به همین جهت، اندوهی نخواهند داشت چون همیشه خوف، جایی پیدا می شود که پای احتمال خطری در بین باشد و اندوه، وقتی به دل می آید که خطری واقع شده باشد.......
حماسه 99 دی نه تنها یک حماسه است بلکه نقطه ی عطف پیوستن جوانان به ولایتمداری است. درسی که ما جوانان از 9 دی گرفتیم اینست که هر سال و در همه ی ایام باید بیدار بود و نگذاریم نور چراغ انقلاب که همان ولایت است کم سو شود.
چند روزیست که شاهد جلوگیری مسوولین بعضی از دانشگاههای سطح کشور از برگزاری نشست ها و سخنرانی هایی با مضمون های انقلابی و ولایی هستیم و بعضا برگزارکنندگان و تشکل های دانشجویی را هم متهم به قانون شکنی میکنند و اذعان می دارند که "دولت مهربان تدبیر و امید" راه را برای آزادی بیان باز گذاشته است.....
آیا مسوولین دانشگاه تعیین میکنند که چه کسی سخنران مراسمها باشد یا این حق برای دانشجویان است؟؟؟ اگر تشکل های دانشجویی که از بدنه مردم و از قشر روشنفکر و بیدار مردم هستند تصمیم به برگزاری نشستی سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی دارند چرا مسوولین دانشگاه ها خط و نشان برایشان می کشند؟؟ چرا مسوولین تشکل ها را برکنار می کنند؟؟ (انحلال انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه یزد..)، چرا دانشجویان را تهدید میکنند و بیانیه صادر می کنند و مظلوم نمایی می کنند؟؟؟
آیا کسی پاسخگوی این سوالات خواهد بود؟؟؟
ما عده ای از دانشجویان گروه علوم سیاسی دانشگاه یزد با محکوم کردن اینچنین اقداماتی از طرف مسوولین دانشگاه ها، حمایت خود را از دانشجویان انقلابی همچون بسیج دانشگاه فرهنگیان یزد اعلام می کنیم و با تکیه بر آیه شریفه « قالو ربنا الله ثم استقامو.....» به این عزیزان توصیه می کنیم راهتان را محکم و به دور از خوف و حزن ادامه دهید چرا که هر کاری که در راه راست باشد و به وعده خداوند ایمان داشته باشیم قطعا با استقامت به پیروزی خواهیم رسید.
به نگارش
مصیب زینوندلرستانی
دبیر اسبق انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه یزد





ارسال نظرات