فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: در این شهرستان ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی وجود داشته که برای تکمیل آن ها هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۸۸۰۰۹۲۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش "خبرگزاری بسیج از لرستان" قدرت اله ترابی نژاد در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری برگزار شد گزارشی از پروژه های این حوزه در شهرستان دوره چگنی ارائه داد و اظهار داشت: در شهرستان دوره چگنی ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی وجود داشته که ۲۱ پروژه آن با حجم هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بصورت عمرانی و ۱۳ پروژه دیگر با حجم ۷۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان بصورت پروژه های اقتصادی هستند.

وی افزود : اعتبار لازم برای پروژه توسعه صدر فولاد هزار میلیارد تومان و اعتبار پروژه آهک هیدراته این شهرستان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان است.

ترابی نژاد تصریح کرد : تا ماه آینده مشکل پروژه توسعه صدر فولاد حل خواهد شد که در این راستا رایزنی های با یک سرمایه گذار خارجی صورت گرفته و بناست این سرمایه گذار حدود دو میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری کند.

ترابی نژاد ضمن اشاره به اینکه سرمایه گذاری برای پروژه آهک هیدراته شهرستان چگنی بنا به نظر سرمایه گذار طرح قرار است در شهرستان پلدختر اتفاق افتد گفت: با توجه به خلوص بالای آهک هیدراته در شهرستان پلدختر سرمایه گذار طرح تصمیم دارد آن را در این شهرستان اجرایی کند لذا انتظار داریم پروژه جایگزینی به جای آن به شهرستان چکنی داده شود.

وی بیان کرد : روند اجرایی سد «گاوشمار» بخاطر اختلافات برخی نمایندگان استان و اظهارات برخی مطبوعات که نمی خواهند این سد احداث شود عقب افتاده است لذا انتظار داریم برای به نتیجه رسیدن این سد، استاندار لرستان جلسه مشترکی با نمایندگان کوهدشت، خرم آباد، پلدختر، چگنی و دلفان برگزار کند.

فرماندار شهرستان دوره چگنی با اشاره به اینکه در آینده با چالش بی آبی در شهرستان دوره چگنی مواجه خواهیم بودعنوان داشت : سال های آینده در این شهرستان با چالش بی آبی در حوزه شرب و کشاورزی مواجه خواهیم شد و اگر سد «گاوشمار» احداث نشود مشکلات زیادی در چند شهرستان پیش رو خواهیم داشت.

ترابی نژاد بر لزوم اجرایی شدن سد «تنگ موسیر» تاکید کردو افزود : از اداره کل صنایع دستی و گردشگری لرستان انتظار داریم نسبت به جذب یک سرمایه گذار برای احداث پارک شوراب شهرستان چگنی اقدام کند.

وی تصریح کرد : در ایام دهه فجر امسال پروژه گازرسانی به ۶ روستای دیگر این شهرستان بهره برداری خواهند شد ، پروژه چهارخطه دوره به کوهدشت طبق برنامه در حال پیشروی است

فرماندار شهرستان دوره چگنی به در دست اجرا بودن طرح گازرسانی به ۱۹ روستای دیگر این شهرستان و افتتاح آن ها در بهار سال آینده اشاره کرد وعنوان داشت : یک پروژه گازرسانی ۳۷ روستایی با حجم سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان در دستورکار بوده که با بهره برداری از آن ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار روستایی شهرستان چگنی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد لذا انتظار داریم طی هفته جاری این پروژه کلنگ زنی شود.

ترابی نژاد ضمن بیان اینکه پروژه چهارخطه دوره به کوهدشت طبق برنامه در حال پیشروی است،خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه مطابق برنامه زمان بندی قرار است این پروژه بهار سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار می رود دسترسی های پروژه را تعریف کند تا برای عبور مرور مردم مشکل ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان دوره چگنی به برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی این شهرستان که نسبت به برنامه زمان بندی عقب هستند اشاره کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی در پروژه راه روستایی این شهرستان و پروژه دوره به ویسیان عقب بوده همچنین در تکمیل ایستگاه پمپاژ کشاورزی عقب ماندگی هایی وجود دارد که امیدواریم سرعت بیشتری به آن ها داده شود.

وی تکمیل یک باب خانه بهداشت، ۳ مرکز سلامت روستایی و تکمیل مرکز بهداشتی، درمانی سلامت سراب دوره را از پروژه های حوزه سلامت شهرستان چگنی دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح هادی ۴ روستا و احداث ۲۴۵ واحد مسکونی روستایی که به بنیاد مسکن استان محول شده نسبت به برنامه زمان بندی عقب هستیم.

فرماندار شهرستان دوره چگنی در ادامه افزود : تعداد پروژه های حوزه جهادکشاورزی در این شهرستان را ۱۱ مورد است که پروژه مرغ «ماهان» مهمترین پروژه جهاد در چگنی بوده که طبق برنامه پیش رفته و امیدواریم دهه فجر امسال افتتاح شود و از استاندار تقاضا داریم آسفالت ۳ کیلومتر راه به سمت این شرکت را مدنظر قرار دهند.

 انتهای خبر /ز
ارسال نظرات