بخشدار مرکزی شهرستان حاجی آباد گفت : در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین رونق بخشیدن به اقتصاد روستائیان بدنبال ایجاد تنوع در آمدهای اقتصادی در سطح روستاها هستیم .
کد خبر: ۸۸۰۱۰۳۷
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،کریم توسلی در گفتگو با خبرنگار  پیارم حاجی آباد،   بیان داشت: از آنجائیکه عمده درآمد مالی روستائیان از بخش کشاورزی و دامداری می باشد لذا  چنانچه این بخش ها به هر دلایلی دچار نقصان و خسارت شوند مستقیما بر معیشت مردم اثر گذار بوده و عوارض کوچ اجباری به شهرها و خالی شدن روستاها را به دنبال خواهد داشت، لذا برای جلوگیری از این کوچ اجباری ،به دنبال ایجاد تنوع درآمدهای اقتصادی در سطح روستاها هستیم .

بخشدار مرکزی حاجی آباد اظهار داشت : روستاها نقش مهم و ارزشمندی را در خودکفایی کشور ایفا می کنند که  لازم است تمرکز خود را به سمت و سوی کشاورزی پایدار و صنعتی سوق دهیم.

این مقام مسئول افزود : با توجه موقعیت های مختلف جغرافیایی روستاها باید روستائیان را در جهت مشاغل مختلف خانگی نظیر صنایع دستی ترغیب نموده تا در کنار کشاورزی و دامداری ضمن زنده نمودن هنرهای دستی به وضعیت اقتصادی خانواده خود رونق بخشند.

توسلی یادآور شد در همین راستا  شناسایی استعدادهای روستائیان در زمینه های صنایع دستی و پرورش قارچ،پرورش مرغ و ماهی در کنار کشاورزی و دامداری وهمچنین ارائه مشاوره جهت  سرمایه گذاری از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این بخشداری می باشد. 
ارسال نظرات