خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تشکیل هیأت‌های رصد کمک بسیاری به فهم عمیق مردم از جزئیات و وقایع پشت پرده جریانات حاکم بر جهان می‌کند، گفت: اگر حوزویان به‌ عنوان هادیان امت اسلامی، نقش انقلابی خودشان را در بسیج ایفا کنند، قطعاً مسیرهای متعالی و بزرگی پیش روی انقلاب اسلامی ایران باز خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۰۵۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
انقلابی ماندن حوزه به خطر بیفتد اسلام و انقلاب تضعیف می‌شود/ تشکیل «هیأت‌های رصد اندیشه‌ورز» در بسیج
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: روحیه، اقدام و استراتژی بسیجی از منظر رهبر معظم انقلاب یعنی حضور در نقطه‌ای که مدنظر اسلام، قرآن و تعالیم دینی است، به گونه‌ای که اهداف موردنظر اسلام را به صورت جهانی عینیت بخشد.

رئیس شورای محتوایی شجره طیبه صالحین با اشاره به فلسفه وجودی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در حقیقت بسیج برای اجرای اهداف، ضرورت‌ها و مطالبات ولایت‌فقیه شکل گرفته و نتیجه عملکرد این شجره طیبه بسیج تحقق اراده الهی، یعنی قیام نهایی حضرت حجت (عج) و حکومت عدل جهانی خواهد بود.

فرحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تغییرات صورت گرفته در رأس مدیریتی سازمان بسیج کشور، چه تأثیری می‌تواند در تعامل سازنده حوزه علمیه با بسیج داشته باشد، گفت: از آنجایی حوزه‌ علمیه خاستگاه و مهد انقلاب بوده و اگر حیثیت انقلابی ماندن حوزه به خطر بیفتد، انقلاب و اسلام تضعیف می‌شوند و همچنین اگر بسیج از آن هدف اصلی خود، خارج شود، در تعارض با تعلیمات دینی عمل خواهد کرد، بنابراین این دو نهاد بزرگ و انقلابی به صورت مجموع باید در یک راستا و با یک هدف عمل کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چندی پیش در سخنانی مطرح فرمودند که «بسیج باید هیأت‌های رصد و اندیشه‌ورز و خردورز تشکیل دهد و به گونه‌ای کار را به پیش ببرد که نیازهای روز انقلاب اسلامی محقق شود» که این عامل در گرو همراهی و همکاری همه‌جانبه روحانیت شیعه و علمای دین در همه لایه‌های بسیج است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی تربیت امت استکبارستیز است، گفت: انقلاب اسلامی امروز در مقابل آمریکا و دشمنان ولایت با قاطعیت «نه» گفته و هیچ‌گونه اعتمادی به امپریالیسم غرب ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گریزی به مسئله مذاکرات با آمریکا و برجام زد و اظهار کرد: باید امتی در ایران اسلامی تربیت شوند که حتی بدون نرمش قهرمانانه نیز نسبت به ذات پلید آمریکا و اینکه دشمن هیچ‌گاه به فکر دوستی با ایران نبوده و نخواهد بود آگاه شود؛ چرا که «نرمش قهرمانانه» در واقع مجالی بود برای آگاهی کامل آن عده‌ای که نسبت به دشمن خوش‌بین بوده و حرف از سازش و مذاکره با دشمن را می‌زدند.

فرحانی با بیان اینکه «تشکیل هیأت‌های رصد» کمک زیادی به فهم عمیق مردم از جزئیات و وقایع پشت پرده جریانات حاکم بر جهان می‌کند، گفت: به‌یقین تشکیل هیأت‌های رصد و اندیشه‌ورزی که باید یکی از حرکت‌های اساسی بسیج باشد، می‌تواند در کیفیت‌بخشی به تعمیق باورهای دینی مردم، گسترش مبانی دینی و مدیریت عرصه جهاد کبیر بسیار مؤثر باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در افزایش ظرفیت‌های بالقوه بسیج و کمک به تشکیل هیأت‌های رصد و اندیشه‌ورز تصریح کرد: اگر حوزویان به‌ عنوان هادیان امت اسلامی نقش انقلابی خودشان را در بسیج نیز ایفا کنند؛ چه علما به‌ عنوان استاد و چه روحانیون به‌ عنوان سرمربی، مربی و حتی سرگروه‌های حلقات صالحین قطعاً مسیرهای متعالی و بزرگی پیش‌روی انقلاب اسلامی ایران بیش‌ازپیش باز خواهد شد.

رئیس شورای محتوایی شجره طیبه صالحین تصریح کرد: اگر علما و روحانیون حوزه‌های علمیه به‌ عنوان سر حلقه‌های تربیتی در پایگاه‌های بسیجی که در مساجد، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها علمیه نقش‌آفرینی کنند، قطعاً می‌توانند ظرفیت‌های لازم را رصد و اندیشه‌ورزی لازم را در اختیار سازمان پویای بسیج قرار داده و از انقلاب اسلامی و بسیج ملی صیانت کنند.

وی با تأکید بر اینکه حضور علمای دین در ارکان بسیج برای عمق‌بخشی به هیأت‌های اندیشه‌ورزی بسیار مؤثر است، بیان کرد: تلاشی که سردار نقدی برای حضور و نقش‌آفرینی علمای بزرگ و اساتید صالحین در ارکان و سطوح مختلف بسیج و همچنین راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج در مدارس علمیه با عنوان «بسیج طلاب» و «بسیج اساتید» انجام دادند، جای تقدیر و تشکر داشته و از وی کمال قدردانی را به‌ جا می‌آورم.

فرحانی در پایان ضمن تبریک به سردار غیب‌پرور رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین، خواستار استمرار این مسیر شد و گفت: از سردار غیب‌پرور نیز خواهان استمرار این مسیر هستیم تا انشاءالله دستگاه حوزه با مجموعه انقلابی بسیج تعاملی سازنده و پویا در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها