استاندار اردبیل:

۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مشگین‌شهر اجرا می‌شود

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مشگین‌شهر اجرا می‌شود که این امر می‌تواند تحول گردشگری و اقتصادی استان را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۱۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در مشگین شهر انجام می شود که این امر تحول اقتصادی و گردشگری استان اردبیل به ویژه شهرستان مشگین شهر را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه زمین گرمایی و ژئوترمال مشگین شهر سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: این امر یک اولویت مهم برای توسعه بخش اقتصادی شهرستان مشگین شهر است که در حال حاضر روند اجرایی عملیاتی این پروژه خوب پیش می رود.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی چند آبدرمانی، هتل و متل در مشگین شهر خبر داد و گفت: این امر نیز توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و مشگین شهر به قطب گردشگری و اقتصادی منطقه تبدیل خواهد شد.

خدابخش تصریح کرد: با راه‌اندازی طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین شهر خیل گردشگران داخلی و خارجی در منطقه افزایش یافته ‌و علاوه بر این امر گام بزرگی در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده ‌که این پروژه باعث شده سرمایه‌گذاری‌های دیگر در منطقه شتاب گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چند مگاپروژه استان اردبیل از جمله سد گیوی، منطقه آزاد تجاری اردبیل و منطقه ویژه اقتصادی نمین با جدیت پیگیری می‌شود که این امر می تواند در پیشرفت اقتصادی منطقه نقش به سزایی داشته باشد و در این زمینه مسئولان استان همت جدی دارند.

استاندار اردبیل از تلاش برای ساماندهی سدهای استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر در چندین سد استان از جمله سد گیوی، سد عمارت و سد مشگین شهر به صورت 3 شیفته عملیات اجرایی انجام می شود که با پایان این طرح‌ها گام بزرگی در بخش اقتصادی و کشاورزی منطقه برداشته می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
آخرین اخبار