رئیس اداره محیط زیست گلوگاه خبر داد

زمستان گذرانی قوهای مهاجر در آب بندان‌های گلوگاه

رئیس اداره محیط زیست گلوگاه از زمستان گذرانی قوهای مهاجر سیبری در آب بندان‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۲۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدعلی طالبی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق روال هر سال پرندگان مهاجر از قسمت‌های سردسیر برای زمستان گذرانی به ساحل جنوبی میانکاله می‌آیند، امسال برای نخستین‌بار آبندان‌ها و تالاب‌های گلوگاه را انتخاب کرده‌اند که ۴۰ فروند از قوهای مهاجر سیبری مهمان آب‌بندان‌های شهرستان گلوگاه شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه شاهد تغیرات اقلیمی هستیم و با وجود سرمای زودرس میزان جمعیت پرندگان مهاجر نسبت به سال قبل چشم‌گیرتر است.

رئیس اداره محیط زیست گلوگاه خاطرنشان کرد: پرندگانی چون قو، غاز، اردک، فلامینگو، پلیکان، زنگوله بال، غواص و کشمیر در زیستگاه‌های حاشیه جنوبی میانکاله گلوگاه زندگی زمستانه خود را می‌گذرانند.

طالبی ادامه داد: خشکیدن بخشی از تالاب میانکاله و فقر غذایی ناشی از آن برای پرندگان در سال های اخیر هم بر میزبانی آب بندان‌های گلوگاه برای قوهای مهاجر موثر است.

وی تصریح کرد: اداره محیط زیست گلوگاه همچون سنوات گذشته نسبت به صدور پروانه شکار در دو بخش خشک‌زی وآبزی از اواسط مهر اقدام کرده اما با توجه دستورالعمل سازمان محیط زیست مبنی شیوع آنفولانزا در کشور برای جلوگیری از هرگونه خسارات اقتصادی و اجتماعی از تاریخ ۱۳ آذر ۹۵ صدور پروانه شکار ممنوع شده است.

رئیس اداره محیط زیست گلوگاه بیان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا می‌کنم برای حفظ سلامت و سرمایه اقتصادی از هرگونه شکار پرندگان خودداری نمایند.

طالبی اضافه کرد: این اداره اقدام به نصب بنر در سطح شهر و ورودی شکارگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی کرده که با توجه به این اقدامات شکارچیان در سطح حوزه کناره تالاب همکاری کرده‌اند اما در صورت مشاهده شکار پرندگان وحشی برخود قانونی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها