حلیمه سعیدی با بیان اینکه شهدای «مدافع حرم» همان راهی را رفتند که شهدای«دفاع مقدس» رفتند، گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز تروریست‌ها در مرکز ایران بودند.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۴۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، حلیمه سعیدی بازیگر سریال «ترش و شیرین»  با اشاره به خاطره آخرین خداحافظی اش از فرزند شهیدش گفت: رضا فرزند سومم بود که سال 1346 در تهران به دنیا آمد و در دوران انقلاب 11 ساله بود و نمی‌توانست در مبارزات شرکت کند.
آخرین خداحافظی‌اش، همان موقعی بود که به او گفتم، فعلا به جبهه نرو و بگذار ما به مکه برویم و بعد از برگشتنمان برو، اما قبول نکرد. او به جبهه رفت و بعد از یک هفته، خبر شهادتش را برایمان آوردند.
وی در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود، قطعا ما در مبارزه با سلفی ها و تکفیری ها حرفی برای گفتن نداشتیم و شهدای مدافع حرم نداشتیم اما به پشتوانه قدرت دفاع مقدس است که توانستیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.
سعیدی تاکید کرد: من همیشه به شهادت رسول ایمان داشتم چون خودش هم قبل از رفتنش در بهشت زهرا(س) گفته بود که شهید می شود و همیشه آماده شنیدن این خبر بودم. او قرار بود که سیزدهمین روز محرم سال 92 به خانه بیاید اما دقیقا یک روز مانده به حرکتش به تهران، بر اثر گلوله تکفیری های پست و جنایتکار در نزدیکی های حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید و به آرزویش رسید.
این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در راه خدا جهاد کرد، جهادی که همراه با صبر و استقامت بود، شیعیان جهان جهت تجدید عهد و پیمان در روز اربعین به زیارت سالار شهیدان می‌روند و این حضور پیامی دارد که جایگاه خود را نسبت به دشمنان و دوست‌داران اهل بیت پیدا کنیم.
سعیدی با بیان اینکه شهدای «مدافع حرم» همان راهی را رفتند که شهدای«دفاع مقدس» رفتند،افزود: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امروز تروریست‌ها در مرکز ایران بودند. چه شهدای سوریه و چه عراق اگر نبودند، امروز اثری از حرم اهل‌بیت(ع) نبود. ارزش این شهیدان دو برابر ارزش شهید جنگ 8 ساله است. تفاوت ندارد از هر سرزمینی هر کس که فدایی حرم است، جزئی از این جریان محسوب می‌شود. بهشت دری به نام جهاد دارد و مدافعان، رزمندگان و جانبازان وارد آن می‌شوند.
وی در پایان افزود: نگاه امروز به دفاع مقدس باید نگاهی واقع‌گرایانه و در امتداد قیام ماندگار عاشورا باشد چراکه در دوران دفاع هشت‌ساله مقدس باوجوداینکه جبهه مقابل ایران اسلامی تمام دنیا بود اما حضور باانگیزه و از سر اخلاص رزمندگان اسلام فرصت تجاوز از دشمنان را گرفت.
 
كوله بار
ارسال نظرات