حوزه شهید سیفی پاوه برگزار کرد
نشست سبک زندگی اسلامی با آموزه های قرآنی در سالن ارشاد اسلامی پاوه، با حضور اعضای حوزه شهید سیفی چورژی و با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین "حسین دهنوی" برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۵۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، نشست سبک زندگی اسلامی با آموزه های قرآنی در سالن ارشاد اسلامی پاوه و با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین حسین دهنوی و با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این نشست مدرس و کارشناس علوم تربیتی و مشاوره در حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از بانیان مراسم در خصوص عنصرهای رسیدن زوجین به آرامش در زندگی اظهار کرد: "در خانواده و میان زوجین، مهربانی همراه با رعایت احترام همسر از جمله واجبات است".

حجه الاسلام و المسلمین حسین دهنوی افزود: "احترام و مهربانی در کنار یکدیگر قرار دارند، پس باید زوجین به یکدیگر احترام گذاشته و با برقراری رابطه ای عاطفی و ایجاد محبت در بین یکدیگر خوشبختی و آرامش را برای خود رقم بزنند".

وی آرامش در زندگی امروزی را از ضرورت‌های استحکام بنیان خانواده‌ها برشمرد و بیان کرد: "آرامش لازمه زندگی برای زوجین است و تا زمانی که آرامش در زندگی نباشد، خوشبختی حاصل نمی شود".

دهنوی در خصوص خطاب قرا دادن زوجین ادامه داد: "در خطاب کردن زوجین نیز باید توجه ویژه داشت، چرا که ما در این حوزه حدیث‌های فراوانی داریم و بنا بر آن می‌فرمایند اگر همسر خود را خوب خطاب کنید خوب هم جواب می‌گیرید و این موضوع باعث نزدیک‌تر شدن زوجین به یکدیگر خواهد شد".

دهنوی با اشاره به مشکلات فراروی یک شوهر در برخورد با وقایع زندگی، که دائما در حال عبادات با پروردگار خود نیز می باشد گفت:" این جوان درست است که در عبادت با خداوند پیشی گرفته است اما اشتباه ایشان، برخورد نامناسب و خلق و خویی تند با همسرش است که زندگی آرامی را ندارد، بلکه باید بگویم کلید حل آن نیز، عنصر عاطفه و مهربانی با خانواده و همسر است.

وی افزود:" با محبت و مهربانی در بین زوجین است که آرامش در زندگی به وجود ِمی آید و اما اگر محبتی در کار نباشد، خدای ناکرده یکی از آنان به بیراهه رفته، تا بتواند روابط عاطفی که همسر خود ایجاد نمی کند را با فرد دیگری داشته باشد".

وی تصریح کرد: "اغلب مردهایی که به بیراهه می‌روند به‌خاطر نیاز غریضی‌شان است چون مردها عشق‌بازند و اغلب زن‌هایی که به بیراهه می‌روند نیز نیاز عاطفی دارند چون زن‌ها عشق‌ورزند".

انتهای پیام/ج

 

ارسال نظرات