مسئول پایگاه شهید نادر مهدوی شهر امام حسن شهرستان دیلم در گفتگو با خبرنگار بسیج مساجد و محلات گفت: "به فرزندان کارکنان منطقه نفتی بهرگان توجه ویژه شود".
کد خبر: ۸۸۰۱۱۶۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، مصاحبه  با مسئول پایگاه شهید نادر مهدوی شهر امام حسن شهرستان دیلم استان بوشهر به شرح ذیل است:

خودتان را معرفی کنید؟

بنده سید حامد حسینی دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی و مسئول کانون بسیج ورزشکاران شهرستان دیلم و مسئول تربیت بدنی حوزه مقاومت شهر امام حسن و پایگاه دریایی سپاه امام حسن(ع) هستم.

ازچه سالی با رشته قایقرانی آشنا شدید؟

از سال ۸۹ با رشته قایقرانی آشنا شدم و از سال ۸۹ این رشته شاد و مفرح را ادامه دادم، در سال های ۹۱-۹۲ در مسابقات قایقرانی مارتن سپاه به مسافت ۱۵ کیلومتر که از جزیره هرمز تا بندر عباس برگزار شد شرکت کردم و در سال ۹۴ نیز در اولین دوره مسابقات قایق های بادبانی کشور که میزبانی ندسا برگزارشد شرکت حضور داشتم، پس از آن با علاقه بیشتر این رشته را دنبال کرده و مدرک مربیگری قایق های بادبانی و آبهای آرام را کسب کردم و هفته اخیر نیز به عنوان رئیس هیات قایقرانی شهرستان دیلم معرفی شدم.

درحال حاضر در پایگاه مقاومت بسیج چه فعالیتی دارید؟

با توجه به وجود ساحل زیبا و بکر و دیدنی در شهر امام حسن و پتانسیل لازم جهت توسعه و پیشرفت در رشته های ورزشی آبی و ساحلی پایگاه استعدادیابی شهید نادر مهدوی راه اندازی کردیم تا زمینه را برای ارتقاء و پیشرفت در این رشته شاهد باشیم و در کنار این نعمت خدادادی در حوزه ورزش نیز فعالیت کنیم ودر حال حاضر مسئول این پایگاه هستم.

هدف شما از تشکیل این پایگاه بفرمایید؟

هدف از تشکیل این پایگاه استعدادیابی در رشته قایقرانی و ورزش های آبی با توجه به اینکه استان  ما نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد ولی رشته های آبی و ساحلی در بنادر ما فعالیت اندکی دارد و گاها در بعضی از شهرهای بندری اصلا در خصوص این رشته ها فعالیتی صورت نمی گیرد و مشاهده می کنیم استان هایی که هیچ گونه مرز آبی ندارد با راه اندازی مکان هایی زمینه فعالیت را در اینگونه رشته ها برای خود فراهم می نمایند برهمین اساس اقدام به تاسیس این پایگاه نمودیم.

برنامه شما برای آینده این پایگاه چیست؟

جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان بسیجی بیشتر، استعدادیابی در رده های پایه، آموزش های لازم در ماده هایی که بحث قهرمانی در آنها مطرح هست مانند کایاک و کانو کانادایی، برگزاری مسابقات متعدد در تمام فصول سال، برگزاری اردوهای یک روزه و چند روزه در مرکز استان(دهکده گردشگری)، برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی این رشته برای بانوان بسیجی و برگزاری مسابقات در سطح استانی از برنامه هایی است که برای اینده در نظر داریم.

در اجرای این برنامه ها چه مشکلاتی داشته اید؟

از تاسیس باشگاه مقاومت در شهر بوشهر اطلاع دارم و همچنین قایق های فراوانی جهت این باشگاه خریداری شده ولی بچه های قایقران ما در بدترین وضعیت قرار دارند و آرزوی قایق هایی را دارند که بتوانند در مسابقات شرکت نمایند به دلیل اینکه قایق هایی که ما در اختیار داریم فقط جنبه آموزشی، تفریحی و ورزشی دارد و در بعد قهرمانی جای پیشرفت وجود ندارد چند مرتبه این مشکلات را به اطلاع ملاکی، مسئول تربیت بدنی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر رساندیم تا اینکه با عنایات خداوند وهمکاری این بزرگوار امسال ۲ فروند قایق کانو کانادایی همراه با پارو، به پایگاه استعدادیابی قایقرانی شهید نادر مهدوی حوزه مقاومت بسیج سیدالشهداء شهر امام حسن(ع) اهدا شد.

مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، عدم مکانی جهت نگهداری امکانات و تجهیزات قایقرانی که انتظار داریم مسئولین در این زمینه هم تدابیری بیاندیشند.

آیا درحال حاضر پایگاه شما حامی مالی دارد؟

تنها حامی ما پایگاه دریایی سپاه شهر امام حسن(ع) بوده است که امکانات ورزشی خود در رشته قایقرانی را در اختیار ما قرار داده است با توجه به اینکه از وجود قایق پارو و کاور در منطقه نفتی بهرگان اطلاع داریم و مکاتباتی هم انجام دادیم  ولی با وجود اینکه در این منطقه نفتی بلااستفاده است ولی در اختیار فرزندان کارکنان قرار نمی گیرد ولی در دیگر مناطق نفتی و گازی مانند گچساران و ماهشهر شاهد هستیم که بهترین امکانات ورزشی در اختیار فرزندان کارکنان قرار می گیرد.

هیچ گونه حامی مالی نداریم و حتی لباس برای متربیان نیز توسط خود این عزیزان خریداری می شود و قایقرانان در فضایی صمیمی در کنار هم به تمرینات ادامه می دهند.

سخن پایانی:

با توجه به قرار گرفتن در منطقه نفتی بهرگان و با توجه به اینکه متربیان از فرزندان کارکنان این منطقه نفتی هستند طی مکاتباتی با نفت بهرگان از طریق فرمانداری، بخشداری انجام شده است ولی متاسفانه هیچ گونه ای حمایتی از این نوجوانان و جوانان نشده است، از مسئولین بالاتر انتظار داریم با توجه به ظرفیت این شهر اقداماتی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات