عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عقیم سازی کارتن خواب ها شبیه زنده به گور کردن دختران دوران جاهیلت و نشان دهنده جاهیلت مدرن بوده و اشکال شرعی آن نیز در روایات آمده که اینگونه کارها اقداماتی جاهلانه است.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۷۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب که از سوی برخی مسئولان و روشنفکران مطرح می شود اظهار داشت: حضرت علی (ع) در حدیثی قداست و پاکی جامعه اسلامی را در گرفتن حق ضعفاء از اقویاء بدون تشریفات و درنگ می دانند.

وی افزود: یکی از شاخصه های جامعه اسلامی این است که در آن فاصله طبقاتی نباشد و دستگاه های اجرایی به وضعیت افراد بی خانمان و فقیر و حاشیه نشین رسیدگی کرده و آنها را نجات دهند؛ مبارزه با فقر و رفع فاصله طبقاتی و رسیدگی به محرومان و مستضعفین وظیفه دولت است و نظام اسلامی باید بسترهای رشد و رفع محرومیت را برای جامعه مستضعف و محروم و بی خانمان را فراهم کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بساط گورخوابی، بی خانمانی و کارتن خوابی به ویژه در کلانشهر ها و عمدتاً در تهران اگر به شکل کم هم وجود داشته باشد باید برچیده شود و زمینه و بستر رشد وضعیت اقتصادی مردم فراهم شود.

وی با انتقاد از مطرح کردن مسئله عقیم سازی زنان کارتن خواب از سوی برخی روشنفکران و مسئولان تصریح کرد: اینکه برخی می گویند باید کارتن خواب ها را عقیم کنیم باید بگوییم که اولاً این کار رفتاری غیرانسانی، تبعیض آمیز و تحقیر آمیز است و این رفتارها از موضع نگاه نظام لیبرال و سرمایه داری است که به جایگاه و منزلت اشخاص بر پایه قدرت و ثروت نگاه می کنند درحالیکه در آموزه های اسلامی چنین نگاه هایی به شدت محکوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با اشاره به حکم شرعی عقیم سازی زنان کارتن خواب بیان داشت: قطعاً این کار اشکال شرعی دارد، زیرا اقدامی بر مبنای تبعیض و تحقیر و نگاه لیبرال سرمایه داری است. عقیم سازی کارتن خواب ها شبیه زنده به گور کردن دختران دوران جاهیلت است. این عقیم سازی نشان دهنده جاهیلت مدرن بوده و اشکال شرعی آن نیز در روایات آمده که اینگونه کارها اقداماتی جاهلانه است.


ارسال نظرات