کیم: کرۀ شمالی در آستانۀ آزمایش موشکی

رهبر کرۀ شمالی می‌گوید این کشور در آستانۀ آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما است.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۱۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، کیم جونگ‌اون یکشنبه در سخنانی به مناسب فرارسیدن سال جدید میلادی به دستاوردهای موشکی و هسته‌ای کشورش در سال 2016 اشاره کرد و گفت: «ما در مرحله‌های نهایی آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما هستیم.»

کیم ادامه داد: «تحقیق و توسعه در زمینۀ تجهیزات نظامی پیشرفته به طور فعال در حال ترقی است و تدارکات مربوط به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما به آخرین مرحله رسیده است.»

وی با اشاره به اینکه دولت پیونگ‌یانگ «یک قدرت هسته‌ای» است تأکید کرد کرۀ شمالی هم اکنون یک «قدرت نظامی در شرق است که حتی قوی‌ترین دشمنان نمی‌توانند به آن دست‌درازی کنند.»

رهبر کرۀ شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از امریکا و پارک گئون‌هی، رئیس‌جمهور کرۀ جنوبی، به دلیل تنش‌های موجود در شبه‌جزیرۀ کره به شدت انتقاد کرد.

کیم تصریح کرد: «ما باید به تجاوز و مداخلۀ امریکا و کشورهای خارجی برای تسخیر منطقۀ آسیا-اقیانوسیه از طریق کرۀ جنوبی خاتمه دهیم.»

وی افزود فعالیت‌های «افراد خائن همانند پارک گئون‌هی که نمی‌توانند دشمن واقعی را تشخیص دهند» باید ناکام گذاشته شود.

کرۀ شمالی در سال 2016 به شکل بی‌سابقه‌ای انواع موشک‌های خود را آزمایش کرد تا قابلیت‌های آنها را برای حمل کلاهک هسته‌ای ارزیابی کند.

این کشور 19 شهریور امسال پنجمین و بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و در همان روز اعلام کرد یک «کلاهک هسته‌ای» را که امکان نصب آن روی موشک‌های بالستیک وجود دارد، آزمایش کرده است.

با وجود این، برخی کارشناسان معتقدند کرۀ شمالی با ساخت موشک قاره‌پیمایی که دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بوده و بتواند به امریکا برسد، سال‌ها فاصله دارد.

به گزارش پرس تی وی، دولت پیونگ‌‌یانگ در 2005 خود را قدرتی هسته‌ای اعلام کرد و در سال‌های 2006، 2009، 2013 و 2016 چهار آزمایش هسته‌ای انجام داد.

این کشور از 2006 به دلیل آزمایش‌های اتمی و موشکی، با تحریم‌های سازمان ملل روبرو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار