رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی:
به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و حمایت از سرمایه گذاری در ایجاد مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی237 آموزشگاه علمی آزاد در استان زنجان فعالیت دارد.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۴۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان از فعالیت 237 آموزشگاه علمی آزاد در استان زنجان خبر داد و گفت: آموزش غیررسمی بیش از 14000 دانش آموز در این مراکز انجام می پذیرد.

علی بیات ضمن اشاره به غیر رسمی بودن فعالیت آموزشگاه‌های آزاد افزود: دانش آموزان بر اساس نیاز خود از این خدمات آموزشی بهره می‌گیرند و تمام آموزشگاه‌ها بدون ارائه هیچ گونه مدرک رسمی فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و حمایت از سرمایه گذاری در ایجاد مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ، 237 آموزشگاه علمی آزاد ، زبان های خارجه و مراکز مشاوره غیردولتی در استان زنجان راه اندازی و فعال شده است.

رییس اداره مدارس غیر دولتی استان زنجان تصریح کرد: در سال جاری، 153 مرکز تخصصی زبان خارجه ، 81 آموزشگاه علمی آزاد و 3 مرکز مشاوره در سطح استان زنجان فعال می باشند .

رئیس اداره مدارس غیردولتی استان با اشاره به ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد این مراکز گفت : به منظور ساماندهی مراکز مجری آموزش های آزاد و افزایش کیفیت و به روز رسانی دانش و مهارت موسسان و مدیران این مراکز، کارگاه های آموزشی در 5 مرحله و از 4تا8 دی ماه برگزار می شود.

گفتنی است ؛ صدور مجوز فعالیت های آموزشی آزاد در قالب برگزاری کلاس های تقویتی ، تجدیدی ، کنکور ، برگزاری آزمون ، کنکور مکاتبه ای و آموزش های زبان های خارجه بر اساس سرفصل دروس مصوب وزارت آموزش و پرورش از سطح مبتدی تا قبل از دانشگاه، از وظایف و اختیارات آموزش و پرورش است.

ارسال نظرات