بررسی اطلاعاتی که راه آهن بر روی بلیط ها به مسافران ارائه می‌کند نیز به خوبی موید این ادعاست که غذاهای سرو شده در برخی قطارها دستپخت آشپزان اتریشی است.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۵۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،شب گذشته حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس باحضور در برنامه «متن-حاشیه» شبکه سه سیما به مناظره پیرامون مسایل روز جامعه پرداختند.

 
در بخشی از این برنامه، شریعتمداری به امضای قراردادی میان راه آهن و شرکت اتریشی اشاره کرد که براساس آن، خدمات پذیرایی و کترینگ (صنعت آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در آشپزخانه مرکزی و سرو آن ها در قطارها جهت پذیرایی) به شرکت دونا واگذار شد.
 
در انتهای این مناظره مجری برنامه اعلام کرد که روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی طی تماسی با این برنامه اعلام کرده که بحث کترینگ صحت نداشته و تکذیب می‌شود.
 
 این تکذیب در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این، فردریش اشتیفت سفیر اتریش در تهران، دومین دستاورد برجام را واگذاری کترینگ راه آهن جمهوری اسلامی ایران به یک شرکت اتریشی اعلام کرده بود.
  فعالیت کترینگ اتریشی در راه‌آهن صحت دارد؟
 
آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که متولی ساماندهی وضعیت راه آهن کشور نیز هست در مراسم رونمایی از قرارداد این کترینگ حاضر شد و با اشاره به افتتاح بزرگترین کیترینگ خاورمیانه در تهران با کمک سرمایه گذاران اتریشی، انجام این مهم را موجب برابری سرویس های غذا در قطارها با سیستم حمل و نقل هواپیمایی توصیف کرد که منجر به افزایش رفاه حال مسافران قطارها می شود.
 
فعالیت کترینگ اتریشی در راه‌آهن صحت دارد؟ 
 بررسی اطلاعاتی که راه آهن بر روی بلیط های مسافربری به مسافران ارائه می‌کند نیز به خوبی موید این ادعاست که غذاهای سرو شده در برخی قطارها دستپخت آشپزان اتریشی است.
فعالیت کترینگ اتریشی در راه‌آهن صحت دارد؟
آنچه در این میان باعث سوال از متولیان راه‌آهن می‌شود این است که چرا بجای استفاده از امکانات و توانایی های داخلی، برای تهیه اساسی ترین نیازهای مردم دست به دامن خارجی‌ها شده‌اند؟ و پس از عقد این قرارداد چه اتفاقی رخ داده است که حتی شرکت راه آهن نیز از پذیرش مسئولیت آن شانه خالی کرده و وجود چنین تفاهم نامه‌ای را تکذیب می‌کند.
منبع: مشرق
ارسال نظرات