ورزش محور اصلی سلامت جامعه به شما مي آيد و بخصوص در شرایط کنونی که کشور گرفتار معظل آپارتمان نشینی و مهاجرت به شهرها می باشد، بايد نسبت به ترغیب و تشویق مردم به ورزش همگانی تلاش ویژه ای انجام پذیرد.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۵۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ورزش باید از زیر سایه دولتی بودن خارج شود، گفت: وظیفه اصلی دولت در بخش ورزش سیاستگزاری و نظارت است، نه "تیم‌داری" و "تصدی‌گری" و باید با جلب مشاركت مردم در اداره امور ورزشي، تیم داری را به متولیان اصلی خود یعنی مردم واگذار نماییم.

اسداله درویش امیری افزود: هزینه ورزش باید در سبد هزینه خانوارها قرار گیرد و تا زمانیکه هزینه ورزش همچون خوراک، پوشاک، تفریح در هزینه‌های اساسی خانوار نباشد، وابستگی ورزش به اقتصاد دولتی از بین نخواهد رفت.

استاندار زنجان با اعلام این نکته که امروزه ورزش در دنیا به بنگاه اقتصادی تبدیل شده و دولت نقش چندانی در آن ندارد، یادآور شد: به عنوان مثال مجموع درآمد یک باشگاه فوتبال خارجی در یک سال با درآمد صنعت گردشگری ایران برابری می کند و این در حالیست که صنعت گردشگری در سطح جهان سومین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است.

وی محور توسعه پایدار را انسان سالم دانست و گفت: ورزش محور اصلی سلامت جامعه به شما مي آيد و بخصوص در شرایط کنونی که کشور گرفتار معظل آپارتمان نشینی و مهاجرت به شهرها می باشد، بايد نسبت به ترغیب و تشویق مردم به ورزش همگانی تلاش ویژه ای انجام پذیرد.

درویش امیری افزود: مشارکت در اهداء، احسان، نذورات، وقف و انجام کارهای خیر در استان زنجان به عنوان یک فرهنگ اصیل و ماندگار پایه گذاری شده است و باید متولیان ورزش نیز از این فرصت به نحو مطلوبي استفاده نمایند.

وی انجمن خیریه مهرانه، موسسه خیریه روزبه، انجمن حمایت از بیماران MS، مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین مدرسه ساز و ... را نمادهای موفقی از مشارکت مردمی عنوان کرد و گفت: رنگ و بوی الهی در این مشارکت ها را باید به عنوان ارزش حفظ کرده و به هیچ وجه نباید به اعتماد مردمی خدشه وارد آوریم

مقام عالی دولت در استان با بیان این مطلب که ورزش به یک جریان عمیق فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: امروزه ورزش در پیشگیری و درمان بسیاری از آسیبها و معضلات اجتماعی نقش بسیار موثری دارد و می تواند نقطه عطف مهمی برای ایجاد وفاق ملی باشد چرا که همه افراد با هر سلیقه و گرایش سیاسی بدنبال افتخار آفرینی برای کشور هستند.

استاندار زنجان سکوت یکصد هزار نفر جوان پرشور در استادیوم را هنگام قرائت قرآن و همچنین تمام قد ایستادن آنان هنگام پخش سرود ملی جمهوري اسلامي ایران و اهتزاز پرچم میهن اسلامیمان را نشان از تاثیر عمیق فرهنگی ورزش دانست و عنوان کرد: باید مدیریت اماکن ورزشی و استادیوم ها را به خود جوانان برومند کشورمان بسپاریم و نسبت به جذب کمکهای مردمی نیز اهتمام بیشتری داشته باشیم. البته استانداری و مجموعه دستگاههای اجرایی استان نیز حامی و پشتیبان مجمع خیرین ورزش یار استان خواهند بود.

ارسال نظرات