امسال، نيكوكاران بيش از 9 ميليارد و 266 ميليون ريال به خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد شهرستان نمين مساعدت كرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۵۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

به گزارش سايت خبري كميته امداد؛ حميد اكبريان، مدير كميته امداد شهرستان نمين با اشاره به اينكه در سال‌جاري خيران با مشاركت در طرح‌هاي حمايتي بيش از 9 ميليارد و 266 ميليون ريال به خانواده‌هاي تحت پوشش اين نهاد كمك كرده‌اند، گفت: همواره كمك‌‌های مردمی بخش قابل توجهی از نیازهای افراد بی‌بضاعت را در زمينه‌هاي درماني، تحصیلي،‌ معيشتي، اشتغال و مسکن تامين كرده است.

وي با بيان اينكه با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان مي‌توانيم بخش اعظمي از مشكلات خانواده‌هاي تحت پوشش را برطرف سازيم، اظهار كرد: همياري و همكاري هر چه بيشتر مسئولان و خيران با كميته امداد، رسيدگي به امور فقرا را سرعت مي‌بخشد كه برا ني اساس مي‌توان گام‌هاي موثرتري در جهت كاهش مشكلات نيازمندان برداشت.

اكبريان با اعلام اينكه نيكوكاران نزديك به يك ميليارد و 500 ميليون ريال صدقه پرداخت كرده‌اند، افزود: صدقات پرداختي، طبق نيات خيرخواهانه خيران در همان محل جمع آوري شده براي رفع مسائل نيازمندان هزينه می‌شود.

مدير كميته امداد نمين با اشاره به اينكه پرداخت زكات در اين شهرستان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 87 درصد افزايش داشته است، بيان كرد: در 9 ماهه سال‌جاري كشاورزان بيش از يك ميليارد و 586 ميليون ريال زكات پرداخت كرده‌اند.

وي با بيان اينكه خيران بيش از يك ميليارد و 74 ميليون ريال زكات واجب پرداخت كرده‌اند، خاطر نشان كرد: بيش از 512 ميليون ريال نيز در قالب زكات مستحبي از سطح شهرستان جمع آوري شده است.

اكبريان با اشاره به اينكه نزديك به يك ميليارد ريال از زكات پرداختي در قالب سهم الفقرا در اختيار اقشار آسيب پذير قرار گرفته است، گفت: زكات پرداختي در مرحله‌ نخست جهت رسيدگي به امور نيازمندان در همان منطقه جمع آوري شده هزينه مي‌شود.

مدير كميته امداد نمين با بيان اينكه نيكوكاران در 9 ماهه سال گذشته بيش از 848 ميليون ريال زكات پرداخت كرده‌اند، اظهار كرد: افزايش پرداخت زكات، توسعه و آباداني هر چه بيشتر را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات