مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، ایجاد وقف‌های جدید را با موضوعات علمی و پژوهشی در این استان خواستار شد و گفت: بیش از دو برابر سهمیه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سمنان آموزش داده شده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۷۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در قالب طرح آرامش بهاری، 62 هزار نفر اسکان در سال گذشته صورت گرفت و سوگواره یاس نبوی، نشاط بهاری، ضیافت الهی، سفره‌های آسمانی و بصیرت عاشورایی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این اداره کل است.

وی به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: 8 هزار سهمیه آموزش در این طرح به استان سمنان واگذار و بیش از دو برابر این سهمیه در سطح استان آموزش داده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه به طرح میقات‌الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: این طرح در 42 بقعه متبرکه استان انجام می‌شود که طی اجرای آن در طول پنج سال، برای دو هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

واحدی خواستار اختصاص مکان دولتی برای ارائه خدمت شد و افزود: یکی از دغدغه‌های کارکنان و خدمت‌گزاران این اداره کل، اجاره این اماکن است که انتظار می‌رود مانند سایر ارگان‌های ساختمان دولتی در اختیار اوقاف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تحولاتی در استان سمنان برای ایجاد وقف‌های جدید با موضوعات علمی و پژوهشی اتفاق خواهد افتاد و فرهنگ‌سازی وقف را اگر از مدارس آغاز کنیم، به‌سرعت در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد؛ گرچه در چند سال اخیر اتفاقاتی که افتاده، ناشی از همین اطلاع‌رسانی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: از ابتدای انقلاب تا سال 91 سالانه بین پنج تا 15 وقف جدید در استان داشتیم؛ در حالی که در سال‌های گذشته و هم‌اکنون حدود 100 تا 120 مورد وقف جدید هر سال ایجاد می‌شود و رشدی که اتفاق افتاده، ناشی از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها