خبرهای داغ:
شهردار تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر عنوان کرد؛
شهردار تبریز، سوخت مازوت نیروگاه را از عوامل اصلی شاخص آلودگی هوای تبریز دانست و بر لزوم نقش‌آفرینی شورای اسلامی شهر تبریز در ریشه‌یابی و پیگیری این معضل تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۹۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: طبق شاخص‌های اعلام شده در ارزیابی‌های سازمان محیط زیست، در دو سال گذشته، تبریز در بین کلان‌شهرهای کشور، کمترین روزهای آلودگی را داشته است؛ با این حال، همین میزان آلودگی نیز باید تدبیر، ریشه‌یابی و مهار شود.

وی بیان کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز روزهای اخیر رشد قابل‌توجه داشته است که البته نیروگاه تبریز که قاعدتاً باید ازگاز طبیعی برای فعالیت خود استفاده کند، با استفاده از سوخت مازوت، ۷۵ پی‌سی‌آی آلودگی روانه هوای تبریز می‌کند.

نجفی با طرح این سوال که چرا باید در مجاورت کلان‌شهری چون تبریز، چنین معضلی، تا این حد بتواند در وضعیت زیستی شهر تاثیر سوء بگذارد،گفت: از شورای محترم انتظار می‌رود با توجه به تخصص، تاثیرگذاری و ظرفیت‌های قانونی خود، این معضل را مورد توجه قرار دهد.

شهردار تبریز به اقدامات صورت گرفتهدر خصوص معضل وضعیت هوااشاره کرد و افزود: در سه ماه گذشته، شهرداری تبریز با افزودن دو هزار تاکسی جدید و ۲۹۰ اتوبوس تک‌کابین و دوکابین به ناوگان حمل و‌ نقل عمومی، تلاش خود را برای روان‌سازی ترافیک عمومی شهر و مهار آلودگی هوا به کار گرفته است.

وی با بیان این‌که نیمی از بودجه عمرانی کلان‌شهر تبریز، به طرح مترو اخصاص می‌یابد، اظهار امیدواری کرد با آغاز مسافرگیری قطار شهری در محدوده مرکزی شهر، تاثیرگذاری این پروژه در خدمت آسایش شهروندان و تعدیل آلایندگی شهر باشد.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود از ارایه لایحه دوفوریتی بخشودگی ۳۰ درصدی عوارض و جرایم ساختمانی، در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

شهردار تبریز همچنین در این جلسه لایحه تعرفه عوارض محلی سال آینده را تقدیم رئیس شورای اسلامی شهر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها