خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز:

اصلاح الگوی مصرف یک فرهنگ اجتماعی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز اذعان کرد: اصلاح الگوی مصرف یک فرهنگ اجتماعی است و برای تحقق آن باید صدا و سیما، نشریات، مسئولین و خود مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۹۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

حجت‌الاسلام علی شجاعی‌مهر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اصلاح الگوی مصرف و تاثیر آن در جریان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف از اصول اصلی پیشرفت جریان اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

وی ضمن اشاره به آیات قرآن و روایات متعدد تصریح کرد: خداوند در آیات متعدد مسرف کاران را دشمن خود معرفی کرده و به درست مصرف کردن تاکید بسیار کرده است.

این مسئول با بیان روایاتی از ائمه معصوم(ع) درخصوص مصادیق اسراف، تشریح کرد: کمترین حد اسراف ریختن باقی‌مانده آب به بیرون است که به شدت مذمت شده و پوشیدن لباس بیرون در داخل خانه نیز نوعی اسراف محسوب می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه البرز مطرح کرد: متاسفانه وقتی ما نمودار مصرف انرژی کشور خود را با نمودارهای جهانی که حتی جمعیت بسیار بیشتری از ما نیز دارند، مقایسه می‌کنیم جزء بیشترین مصرف کنندگان انرژی هستیم که اصلا زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

شجاعی‌مهر به همکاری همه نهادها و مردم برای عملی شدن اصلاح الگوی مصرف در جامعه اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف یک فرهنگ اجتماعی است و برای تحقق آن باید صدا و سیما، نشریات، مسئولین و خود مردم تلاش کنند.

وی با بیان خاطره‌ای پیرامون یک مهندس چینی خاطرنشان کرد: اگر در کشور هر فرد حتی به مقدار کم نیز اسراف کند زیاد است چرا که قطره قطره جمع شده و در نهایت کشور با دریایی از اسراف روبه‌رو خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه البرز در خاتمه متذکر شد: بسیاری از مشکلات جامعه امروز به خاطر اهمیت ندادن به سبک زندگی اسلامی و اصلاح الگوی مصرف در جامعه است.

1005/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها