فرهنگسرای گلستان با یک برنامه ریزی هفتگی و منسجم در همین راستا تلاش میکند برنامه های مطالعاتی متنوعی را برای بهره بردن همه رده های سنی در تمام مراکز فرهنگی منطقه هشت اجرایی کند.
کد خبر: ۸۸۰۱۳۱۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، فرهنگسرای گلستان با یک برنامه ریزی هفتگی و منسجم در همین راستا تلاش میکند برنامه های مطالعاتی متنوعی را برای بهره بردن همه رده های سنی در تمام مراکز فرهنگی منطقه هشت اجرایی کند.

بر همین اساس سه شنبه هر هفته ویژه برنامه کتاب خوانی با عنوان "کانون نویسندگان خیال" ساعت 10 در کتابخانه شهیدی و "محفل داستان" ساعت 15 در کتابخانه فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

نشست ادبی "حکیم سخن" با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب های ارزشمند و بنام مانند شاهنامه 14 دی ماه ساعت 15 در کتابخانه شهربانو اجرا می شود و 15 تا 30 دی ماه کتابخانه شهیدی با هدف فرهنگ رقابت میان کتابخانان و افزایش میزان مطالعه در میان همه رده های سنی مسابقه "جدول ماه" را از ساعت 9 تا 19 برگزار می کند.

فرهنگسرای گلستان به عنوان هسته مرکزی فعالیت های فرهنگی منطقه هشت با هدف گردهم آوردن علاقمندان به نقد و توضیح آثار منتشر شده و ایجاد فضایی برای تبادل نظر در حوزه کتاب هر دو هفته یکبار سه شنبه ها، ساعت 16 میزبان برگزاری نشست کانون کتاب خوانان است.  

"گلستانه شب شعر" نیز ویژه برنامه شعرخوانی است که با هدف خوانش انواع کتب شعر و با اولویت   حضور بیشتر نسل جوان و جدید،  در وهله اول و بعد حضور والدین و بزرگترها در برنامه های شعرخوانی 30 دی ماه ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
"همسفر با کتاب" عنوان برنامه مهمی در حوزه کتاب است که دوشنبه 13 دی ماه با هدف نقد و بررسی داستان " روزی روزگاری" از مجموعه " داستان هایی از برگزیدگان نوبل ادبیات "  نوشته " نادین گوردیمیر " ترجمه مهسا ملک مرزبان از ساعت 16 در کتابخانه سلام برگزار می شود تا بار دیگر با مرور یک اثر شاخص بتواند علاقمندان به حوزه  کتاب های داستانی را گردهم جمع کند.

علاوه بر همه این برنامه فرهنگسرای گلستان با هدف دسترسی راحت تر مخاطبان به کتاب های روز اقدام تصمیم گرفته است نمایشگاه و فروشگاه دائمی از کتاب های ارزشمند را با عنوان "بوستان اندیشه" در معرض دید مخاطبان و علاقمندان قرار دهد. این نمایشگاه که با مشارکت جمعی از ناشرین و با ارائه تخفیف ویژه همه روزه از ساعت 9 تا 19 و تا 25 دی ماه برقرار است.

علاقمندان به خرید کتاب، کتاب خوانی و حضور در نشست های ادبی منطقه هشت می توانند جزئیات تمام برنامه های ادبی را به همراه آدرس و زمان محل برگزاری با مراجعه به آدرس فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر دریافت کنند یا با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.
ارسال نظرات