خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: توانمند کردن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در رفع مشکلات‌شان، سرلوحه‌ی کار مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین باشد.
کد خبر: ۸۸۰۱۳۹۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه مددکاران استان قزوین با محوریت برگزاری کلاس‌های آموزشی، با بیان اینکه مددکاری در بین جامعه ایثارگران از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: طرح سپاس که دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر است به منظور بررسی و رفع مشکلات آنها برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دیدارها مددکاران باید توجه بیشتری در بررسی مشکلات جامعه ایثارگران داشته باشند تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند در برطرف کردن مشکلات آنها گام‌های بسزایی را بردارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه مددکاری کمک به هم نوع است که در سرشت همه انسان‌ها می‌باشد، گفت: امروزه این کمک‌رسانی در سیستم‌های جدید قالب طرح‌های مختلف به افراد نیازمند ارایه می‌شود.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه دستگیری از دیگران در آموزه‌های دینی سفارش ویژه شده است، اذعان کرد: این موضوع در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در قالب مددکاری طی دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه اساسی‌ترین کار مددکاری باید رفع مشکلات جامعه ایثارگران باشد، تبیین کرد: شما عزیزان بایستی به دنبال راهکارهایی برای برطرف کردن دغدغه‌های این قشر از جامعه باشید.
این مسئول با بیان اینکه مددکاران با تشخیص درست و به موقع مشکلات جامعه ایثارگران می‌توانند کمک بسزایی در رفع مشکلات آنها داشته باشند، افزود: همچنین آنها باید بستری را فراهم کنند که جامعه ایثارگران بتوانند مشکلات را خودشان برطرف کنند.
حقایق‌پور با بیان اینکه توانمند کردن خانواده‌های شاهد و ایثارگر در رفع مشکلات‌شان، سرلوحه‌ی کار مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین باشد، تصریح کرد: با تحقق این مهم، جامعه ایثارگران می‌توانند در ورود به مشکلات بحرانی وارد شوند به تنهایی و با موفقیت آنها را برطرف کنند.
وی انگیزه و علاقه به مددکاری و قدرت تشخیص مطلوب در شناسایی مشکل را از ویژگی‌های مددکاران عنوان و بیان کرد: همچنین آنها باید با ارتقای علم و دانش مددکاری بتوانند به صورت علمی مشکلات جامعه ایثارگران را برطرف کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مددکاران با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت می‌توانند به تناسب علم روز، دانسته‌های خود را در رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارتقا بدهند.
این مسوول یادآور شد: جامعه ایثارگران ما با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف مواجه هستند که رفع آنها به تنهایی بر عهده‌ی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیست.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به ماموریت‌هایی که دارند باید در رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر ورود پیدا کنند، اضافه کرد: در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد و دستگاه‌ها مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌توانیم بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آنها استفاده کنیم.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه موضوع مواد مخدر از چالش‌های اساسی جامعه است، تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌هایی را برنامه‌ریزی کردند که بنیاد با بهره‌گیری از آنها می‌تواند گام‌های اساسی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه ایثارگران بردارد.
در ادامه این جلسه، هر یک از مددکاران مشکلات و سوالات مطروحه خود را مطرح و مدیرکل بنیاد استان قزوین نیز به سوال‌ها و نحوه‌ی رفع مشکلات آنها پاسخ‌های لازم را ارایه کرد.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای هدایایی، از زحمات مددکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تجلیل کرد

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها