از این پس فقط طرح های اولویت دار در شهرستان اجرا می شود و در خصوص زکات هم باید طرح های اولویت دار اجرا شود.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۰۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان گفت: نمی توان گفت که معتقد به مسائل دینی باشیم اما عملی در این زمینه انجام ندهیم، باور دینی باید در مکان هایی ثمرات خود را نشان دهد.

بیات افزود: با وجود گذشت یک هزار و 400 سال از بعثت پیامبر(ص)، همچنان دین اسلام مهجور است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و مشارکت مردم در پرداخت زکات، خمس و صدقه از جلوه های بارز همین موضوع است.

دکتر بیات ادامه داد: پاکترین مالی که مردم دارند در راه صدقه، خمس و زکات هزینه می شود و برای موثرتر شدن آن، شورای زکات از صفر تا 100 از برنامه ریزی های این بخش حمایت می کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان گفت: برای هزینه کرد بهتر از زکات های جمع آوری شده، می توان اولویت های دولت و نیازهای روستاها را با هم منطبق کرد و از درآمدهای زکات در این جهت بهره گرفت.

وی اضافه کرد: گاه اولویت سنجی مسائل در روستاها، متوجه مسائل مهمتر از احداث خانه عالم و حمام است و در چنین زمانی باید درآمدهای حاصل از جمع آوری زکات در محل دارای اولویت بیشتر هزینه شود.

بیات به نصب تابلوهای راهنما در خصوص زکات اشاره و ابراز کرد: بخشداران با مساعدت دهیاران در ورودی روستاها چنین تابلوهایی با طراحی جذاب و با یک شکل واحد نصب کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان گفت: باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه باید قبول کرد که گاه کشور به درستی مدیریت نشده است، تصریح کرد: بسیاری از طرح ها به صرف اینکه از سوی شخصی سفارش شده، آغاز شده و اما به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره باقی مانده است.

دکتر بیات تاکید کرد: از این پس فقط طرح های اولویت دار در شهرستان اجرا می شود و در خصوص زکات هم باید طرح های اولویت دار اجرا شود.

سرپرستفرمانداری شهرستان زنجان حمایت از مستضعفان و ایتام را وظیفه مسئولان برشمرد و گفت: گاه فقر، بی دینی هم می آورد و باید جلوی استمرار این بی بضاعتی را گرفت.

ارسال نظرات