معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

منشور حقوق شهروندی به عنوان زیر مجموعه قانون اساسی است

منشور حقوق شهروندی به عنوان زیر مجموعه قانون اساسی توسط ریاست محترم جمهوری رونمایی شد و در روز ابلاغ این منشور نیز مباحث خوبی مطرح شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۲۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در دیدار با اعضای شورای عالی سیاستگزاری انجمن حقوق شهروندی زنجان بر ضرورت تشریح منشور حقوق شهروندی در جامعه تاکید نمود و گفت: نگارش منشور حقوق شهروندی با بهره گیری از حقوقدانان برجسته در کشور، اقدام ارزشمندی بود که توسط دولت تدبیر و امید انجام شد و همه ما باید در راستای گسترش و تشریح آن در جامعه اهتمام جدی داشته باشیم.

سيدبیوک موسوی با انتقاد از عدم بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سطوح مختلف جامعه تصریح کرد: روزه سکوتی که شاهد آن هستیم از سطوح بالای مدیریتی آغاز شده و به رده‍های پایین تسری یافته، به گونه ای که در استان‌ها نیز به بهانه های مختلفی نظیر حفظ آرامش، شاهد سکوت مدیران در دفاع از دستاوردها و خدمات دولت هستیم.

معاون استاندار زنجان اظهار داشت: کشور نیازمند آرامش است اما حفظ آرامش منافاتی با بیان دستاوردها و خدمات ارائه شده و جفاهایی که نسبت به دولت صورت مي گيرد، ندارد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دستیابی به "خودکفایی گندم" بعنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید اشاره نمود و یادآور شد: در دولت اصلاحات نیز کشور به خودکفایی گندم رسیده بود، که متاسفانه بدلیل اتخاذ سیاست های نادرست در سنوات پس از آن، کشور مجبور به واردات بیش از 6 میلیون تن گندم شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: پس از گذشت هشت سال با سیاست هایی که در دولت تدبیر و امید اتخاذ گردید، امسال مجددا به خودکفایی گندم دست یافته ایم که باید این دستاورد مهم دولت یازدهم در کنار سایر عملکردهاي مناسب و تدبیر دولت در حوزه های سلامت و سمن ها نیز به نحو شایسته‌ای بیان شود.

این مقام مسئول در ادامه از عدم پوشش خبری مناسب اقدامات دولت توسط صدا و سیما انتقاد نمود و گفت: متاسفانه دستاورد‌های دولت از طریق صدا و سیما مطرح نمی‌شود. حداکثر پوشش رسانه ملی پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهور است که برای خنثی‌سازی آن سخنرانی نیز دهها ساعت برنامه پخش می‌شود.

موسوی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برآمده از رای مردم، مورد تایید مقام معظم رهبری و متعلق به این نظام است و نباید دستاوردها و خدمات ارائه شده در این دولت با عدم اطلاع رسانی مناسب نادیده گرفته شود.

معاون استانداری زنجان، "مردم" را پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی عنوان نمود و با اشاره به نقش بی بدیل مردم در اندیشه های امام راحل تصریح کرد: امام خمینی(ره) بحران جنگ تحمیلی را با اتکا به نیروی مردمی به سرانجام رساند و امروزه نیز باید از ظرفیت حضور مردم در مسائل مختلف استفاده نمود.

وی افزود: تمام فرماندهان امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گذشته مردم عادی بودند که در شرایط دوران دفاع مقدس پرورش یافته و تبدیل به سرداران امروز شدند.

موسوی انقلاب اسلامی ایران را متعلق به همه مردم ایران دانست و تاکید کرد: همه ملت ایران در حفاظت از دستاوردهای انقلاب سهیم هستند و باید با دفاع از منادیان و حافظان حقوق مردم، اجازه ندهیم که خط قرمز ها روز به روز محدود‌تر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار