خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: طی حادثه‌ انفجار پیک‌نیک در یک منزل مسکونی یکی از نیروهای‌ عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مصدوم شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۴۶۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
مصدومیت یک آتش‌نشان بر اثر انفجار در منزل مسکونی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس جعفری با اشاره به حادثه انفجار در یکی از مناطق قم اظهار کرد: طی این حادثه انفجار که در یکی از منازل مسکونی در قم رخ داد یکی از آتش‌نشانان مصدوم شد.

وی با اشاره به جزئیات این حادثه تصریح کرد: نشت گاز مایع از پیک‌نیک در مجاورت آبگرمکن موجب انفجار در منزل مسکونی در حوالی میدان حافظ شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: یک شهروند به علت عدم آگاهی از مسائل ایمنی زمانی که متوجه شد پیک‌نیک دچار نشتی شده آن را داخل حمام قرار داد و درب را بسته و از 125 درخواست کمک کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام این امر به سازمان، نیروهای عملیاتی به محل اعزام شدند و ضمن قطع جریان‌ها و خارج کردن افراد از منزل مسکونی برای دسترسی به محل قرارگیری پیک‌نیک اقدام کردند که در این لحظه بر اثر انفجار گاز پخش شده در محیط یکی از آتش‌نشانان دچار مصدومیت و سوختگی شد و بلافاصله با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شد.

جعفری در ادامه با اشاره به حادثه گیر کردن دست کودک دو ساله در کف‌شوی حمام یک منزل مسکونی بیان کرد: تنها گذاشتن این کودک داخل حمام دلیل اصلی این حادثه بود.

وی با بیان اینکه با اعلام این حادثه به سرعت نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه شماره 9 سازمان به محل مربوطه اعزام شدند، افزود: نیروها با سرعت عمل کاشی و سرامیک کف حمام را برداشته و با دسترسی به لوله کف، دست کودک را بدون هیچ آسیبی از آن خارج کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر ضرورت رعایت موارد ایمنی و اصول لازم از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: از والدین خواهشمندیم که به هیچ عنوان کودکان را در فضاهایی همچون حمام، آشپزخانه، راه‌پله و پشت بام تنها نگذارند تا شاهد حوادث برای آنها نباشیم.
ارسال نظرات