منابع وقف بر اساس سند واقف هزینه شود

باید هر چه در وقف‌نامه توسط واقف آمده اجرا شود و حق نداریم منابع وقف در جای دیگر به غیر از نیت واقف هزینه شود.
کد خبر: ۸۸۰۱۶۲۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندرانمدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: یکی از راه‌های برون رفت از نیازهای مادی و معنوی وقف است و همه ما مدیون وقف هستیم.

 حجت‌الاسلام ستار علیزاده در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان که با حضور مسؤولان ادارات و نهادها، ائمه جمعه و هیأت امنای مساجد شهرستان نور در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند مخلوقات و موجودات زیادی را آفرید و خواسته تا در مسیری که وجود دارد هدایت شوند ولی در این بین به انسان توجه ویژه دارد و برای خلقت انسان به خود تبریک گفت.

وی افزود: پذیرش مسؤولیت و تکلیف چیزی است که همه مخلوقات از آن امتناع کردند و انسان پذیرفت و پیامبر اکرم(ص) هم فرمودند همه ما مسؤول هستیم و خداوند نیز راهکارهایی را برای رفع نیازهای مادی و معنوی بشر تعیین کرده است.

این مسؤول با اشاره به گستردگی، ظرفیت و جایگاه وقف در جامعه خاطرنشان کرد: اگر چه همراهی و هماهنگی‌های خوبی در سال‌های اخیر صورت گرفت اما هنوز اهمیت و جایگاه آن به درستی شناخته و شناسانده نشده است.

علیزاده ادامه داد: این همراهی و همکاری و تعامل سبب افزایش کمی و کیفی وقف شد به گونه‌ای که تا سال 88 تعداد موقوفات جدید 198 وقف بود و برای سال‌های اخیر همه ساله بیش از 3 هزار وقف جدید در کشور به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 200 و امسال تاکنون حدود 90 وقف جدید در مازندران ثبت شد، گفت: علاقه‌مندانی هستند که دغدغه ترویج فرهنگ وقف دارند می‌توانند با جهت‌دهی مناسب از این ظرفیت بهتر استفاده و وقف بیشتر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و حفظ موقوفات با همکاری و حمایت دادگستری، مستندات موجود و تعامل‌ها حدود 400 هکتار موقوفه در مازندران احیا شد.

این مسؤول با بیان اینکه بیشتر موقوفات استان سند ندارند، اظهار کرد: وقف باید از مظلومیت خارج شود بر این اساس با پیگیری‌ها در سال جاری 780 سند با بیش از 12 هزار رقبه در استان اخذ شد.

علیزاده با تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش اضافه کرد: باید هر چه در وقف‌نامه توسط واقف آمده اجرا شود و حق نداریم منابع وقف در جای دیگر به غیر از نیت واقف هزینه شود.

وی با اشاره به توصیه و تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز روز جامعه افزود: لازم است وقف‌های جدید بر اساس نیازهای جدید صورت گیرد و مردم باید با توجه به نیاز روز و ضرورت، وقف جدید ایجاد کنند که محیط زیست، ترویج آموزه‌های دینی، امور فرهنگی، مقابله با تهاجم فرهنگی و ... از نیازهای روز جامعه به‌شمار می‌روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید اداره اوقاف شهرستان نور گفت: جابه‌جایی افراد و مسؤولیت‌ها یک امر طبیعی است که بر اساس مقدورات، نیازها و مقتضیات با تشخیص و تصمیم مدیران ارشد اتفاق می‌افتد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها