فرماندار رودبار:

مردم شهرستان رودبار هیچ سهمی از آب سد شهر بیجار ندارند

فرماندار رودبار گفت: اگر مدیران آب منطقه ای بگونه ای طراحی و برنامه ریزی می کردند که مردم شهرستان رودبار و بویژه روستاهای بلوکات از آب شرب سد آیت اله بهجت شهربیجار برخوردار می شدند حلاوت آن بیشتر می شد، مردم شهرستان هیچ سهمی از اب سد شهربیجار ندارند.
کد خبر: ۸۸۰۱۶۴۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رودبار، نشست بررسی مسائل و مشکلات آب منطقه ای در حوزه شهرستان رودبار با حضور مدیر عامل آب منطقه ای گیلان و به ریاست میرغضنفری فرماندار شهرستان برگزار شد.

فرماندار رودبار در این نشست اظهار کرد: طرح توسعه 10هزار هکتاری باغات زیتون که از یک دهه پیش در شهرستان مطرح است بنابر اظهارات مسوؤلان جهاد کشاورزی کمتر از 3 هزار هکتار محقق شده است که عدم صدور مجوز برداشت آب یکی از دلایل آن به شمار می آید.

اسماعیل میرغضنفری با اشاره به سیاستهای دولت تدبیر و امید بر افزایش مصرف سرانه روغن زیتون و حمایت از آبیاری تحت فشار قطره ای،  افزود: باغداران و سرمایه گذاران بخش زیتون برای احداث باغات جدید و توسعه باغات موجود عمده مشکل خود را موانع آب اعلام می کنند که انتظار داریم آب منطقه ای گیلان در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی همچنین با بیان  اینکه از ساخت سد آیت اله بهجت شهربیجار و تأمین آب شرب بخش اعظم گیلان از این سد، خرسند و مسروریم، یادآور شد: اگر مدیران آب منطقه ای بگونه ای طراحی و برنامه ریزی می کردند که مردم شهرستان رودبار و بویژه روستاهای بلوکات از آب شرب  سد آیت اله بهجت شهربیجار برخوردار می شدند حلاوت آن بیشتر می شد، مردم شهرستان هیچ سهمی از اب سد شهربیجار ندارند.

فرماندار رودبار به بازدید خود از پشت سد آیت اله بهجت و مشکلات 45 خانوار پشت این سد پرداخت و گفت: حسب تأکیدات مکرر استاندار و وظایف قانونی و اخلاقی که داریم باید دغدغه های این عزیزان که برای آمد و شدم، تأمین آذوقه و نیازهای روزانه و زندگی خود با مشکلات عدیده ای مواجهند حل شود و آنها هر چه سریعتر ساماندهی گردند.

میرغضنفری همچنین سد دیورش را از جمله پروژه های بزرگ و مورد نیاز شهرستان رودبار برشمرد و یادآور شد: این پروژه که آب شرب با کیفیت شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و روستاهای مسیر را تأمین می کند مانعی برای احداث و ساخت ندارد و امیدواریم بزودی مراحل ساخت آن آغاز گردد.

وی ساماندهی رودخانه سفیدرود را در حوزه شهر رودبار از مطالبات معوق مردم دانست و گفت: انتظار داریم در اجرای طرحی که شهرداری رودبار با اهداف گردشگری، تفریحی و انتفاعی در ساماندهی سفید رود پیگیری می کند نگاه مثبت و همکاری آب منطقه ای تسریع و تسهیل آن را موجب شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار