کد خبر: ۸۸۰۱۶۵۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

امام جمعه املش گفت: گرچه فتنه با سیلی مردم به زمین خورده ولی هنوز چشم فتنه درنیامده است و باید چشم فتنه را درآورد زیرا عوامل و سران فتنه هنوز از آمریکا التماس می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری امام جمعه املش در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور پرشور مردان و زنان نمازگزار در مصلای امام خمینی(ره) املش محل برگزاری نماز جمعه آغاز سال مسیحی جدید را به همه هموطنان مسیحی، خصوصاً سالروز میلاد سراسر خیر و برکت حضرت عیسی بن مریم را به همه ی ارادتمندان به آن حضرت، تبریک گفت.

وی گفت: داستان تولد حضرت عیسی در قرآن داستان ویژه ای است و در این داستان قرآن اشاره به این دارد که حضرت عیسی پدر ندارد و فقط مادر دارد و این خود از اعجاز الهی است و زمانی که مردم نسبت به مادر حضرت عیسی زبان تهمت ناروا گشودند، به اذن خدا این نوزاد زبان گشود و پاکدامنی مادرش را تأئید کرد.

امام جمعه املش گفت: حضرت عیسی(ع) از پیامبران الوالعزم و صاحب شریعت الهی است و مادرش حضرت مریم(س) هم از جمله ی چهار زن برتر نظام آفرینش الهی است که در قرآن از وی به نیکی یاد شده است.

حجت الاسلام صفری به 7 دی سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی(ره) در سال 58 اشاره کرد و گفت: سوادآوزی ریشه در مبانی اسلام دارد و در قرآن هم به تعلیم و تربیت حتی در دورترین نقاط هم فراوان توصیه و تأکید شده و در روایات هم بسیار سفارش شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز و برجسته ی پیامبر اسلام(ص) امی بودن وی است یعنی از نعمت سواد خواند و نوشتن محروم بود زیرا اگر سواد داشت مشرکان قرآن این معجره الهی را ناشی از سواد پیامبر(ص) فرض و معرفی می کردند.

امام جمعه املش تصریح کرد: در کلام امام علی(ع) هم داریم که بزرگترین فضیلت پس از ایمان به خدا، کسب علم است ولی در زمان حکومت طاغوت جمعیت زیادی از مردم کشورمان از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم مانده بودند تا این که با تأسیس نهضت سوادآموزی جبران شد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز عده اندکی از همشهریان بی سواد در نقاط مختلف هستند که باید توسط دهیاران و دیگران شناسایی و معرفی شوند تا در زمینه ثبت نام و آموزش سواد به آنان برنامه ریزی و اقدام مناسب انجام شود.

حجت الاسلام صفری به 9 دی اشاره کرد و گفت: 9 دی روز بصیرت ملت ایران بود. شواهد تاریخی بسیاری در تاریخ اسلام برای همه ی ما ثابت می کند که هرگاه مسلمانان سکوت و غفلت کردند راه نفوذ دشمن و جریان نفاق در جامعه اسلامی باز شد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) با آن که به امر خدا نام مبارک تک تک ائمه معصوم(ع) را برده و معرفی کرده بودند ولی متأسفانه پس از رحلت پیامبر(ص) امر خدا زمین گذاشته شد و خلاف آن در جامعه اسلامی اجرا شد و انحرافات فراوانی در حوزه دین در جامعه ایجاد شد.

 امام جمعه املش گفت: دو عامل دلبستگی به دنیا و گرفتار شدن انسان به شهوت و لذت ناشی از آن باعث کور شدن قلب انسان برای شناخت و دریافت حقیقت و واقعیت می شود و فقط با نماز و ارتباط با مسجد این مشکل حل و رفع نمی شود بلکه نیاز به شناخت حقیقت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه دارد.

وی اضافه کرد: این عظمت ولی فقیه بود که با مدیریت زیبایش جریان تکفیری را مچاله کرد و سیاستمداران بزرگ دنیا حتی دشمنان اسلام و مسلمین را متحیر کرده به حدی که نتوانستند از اعتراف به قدرت و عظمت ولی فقیه خودداری نمایند.

امام جمعه املش در پایان افزود: فتنه سال 88 با سیلی مردم در 8 و 9 دی به زمین خورد ولی چشم فتنه هنوز درنیامده است فلذا باید چشم فتنه را درآورد زیرا عوامل و سران فتنه هنوز از آمریکا التماس می کنند که تحریم ها را بیشتر و شدیدنر اعمال کند تا مردم ایران به ستوه آیند و دست از حمایت رهبرخویش و انقلاب بکشند.

ارسال نظرات