خبرهای داغ:
یک روانشناس بالینی با بیان اینکه مرجع شهروندان ما اطلاعات کانال‌ها شده است گفت: برخی از کانال ها و صفحه ها در فضای مجازی به دلیل خلاهایی که ما در جامعه داریم، جولان می دهند.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۰۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
؛ شهرام محمدخانی، روانشناس بالینی تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی از سال های پیش دبستانی و دبستان باید به کودکان ما داده شود.

وی ادامه داد: اعتراض سالم، اصول ارتباط، نحوه انتقاد را باید از دوران کودکی در نظام تعلیم و تربیت به فرزندانمان یاد دهند تا هنگامی که به سن ازدواج می رسند، مهارت داشته باشند.

محمدخانی با بیان اینکه پیچیدگی شهرنشینی موجب شده تا آموزش در سطح خانواده کافی نباشد، گفت: مدارس و دانشگاه ها بهترین مکان برای آموزش هستند.

این روانشناس بالینی بیان کرد: چون در سال های گذشته کم کاری در نظام آموزشی ما انجام شده زوج ها با حداقل مهارت ازدواج کرده اند که نتیجه آن آسیب های اجتماعی است.

وی بیان کرد: فضای مجازی جای مناسبی برای دریافت اطلاعات نیست.گاهی برخی از مراجعه کننده گانم استنادشان مطالب شبکه های اجتماعی در زندگی است.

محمدخانی ادامه داد: خیلی از مطالبی که در این شبکه‌ها منتشر می شود، اعتبار ندارد و علمی نیست. متاسفانه این شبکه ها به دلیل خلاهایی که در دانشگاه، مدارس و صدا و سیما وجود دارد، معتبر شده اند.

وی تصریح کرد: کانال ها با اطلاعات سطحی و غیرعلمی مخاطبان زیادی را جذب کردند در صورتی که مدیریت کانال با اصول اولیه روانشناسی نیز آشنایی ندارد و اقدامات آن در تضاد با این علم است.

این روانشناس بیان کرد: متاسفانه مرجع شهروندان ما اطلاعات کانال‌ها شده است در حالی که جوانان باید مقاله بخوانند یا از منابع علمی معتبر استفاده کنند که با فرهنگ ما مطابقت داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید برای جوانان کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد و از دانش اساتید تحصیلکرده جامعه شناس، آسیب شناس و روانشناس استفاده کنیم تا با حداقل مهارت ها زندگی را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: هنگامی که برخی از نهادها به افراد نیازمند جهیزیه اهدا می کنند باید حداقل یک کتاب مهارت زندگی نیز در کنار آن باشد.

ابن مولف کتاب تاکید کرد: برخی از کانال ها و صفحه ها در فضای مجازی به دلیل خلاهایی که ما در جامعه داریم، جولان می دهند.

انتهای پیام/ل

ارسال نظرات