رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات با بیان اینکه 48 درصد از 70 هزار مسجد کشور فاقد روحانی است، گفت: در حال حاضر، 150 هزار روحانی در کشور وجود دارد و به میزان سه برابر این تعداد، کشور نیازمند روحانی در مساجد است.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۱۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

سردار حسین بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ارکان اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مساجد بودند و امام خمینی (ره) شبکه گسترده مساجد را در کشور فعال کردند و انقلاب را به ثمر رساندند.

وی با اشاره به نقش مساجد، ارکان مساجد و افراد پرورش‌یافته در دامان مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: بسیاری از رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس از همین مساجد به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و بر همین اساس است که انقلاب ما محتوایی دینی دارد و مساجد به‌عنوان بهترین پایگاه تقویت معنویت مطرح هستند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات بیان داشت: در سال‌های اخیر، سازمان بسیج مستضعفین، سازمانی را تحت عنوان بسیج مساجد و محلات تشکیل داده است و اکنون از 70 هزار مسجد کشور، 40 هزار پایگاه مقاومت بسیج در مساجد سراسر ایران وجود دارد که 60 درصد از بسیجیان در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات عضویت دارند.

بهشتی با بیان اینکه 48 درصد از 70 هزار مسجد کشور فاقد روحانی است، گفت: در حال حاضر، 150 هزار روحانی در کشور وجود دارد و به میزان سه برابر این تعداد، کشور نیازمند روحانی در مساجد است.

وی تصریح کرد: پایگاه بسیج در مساجد با مدیریت روحانی مسجد موظف است تا اهداف و چشم‌انداز بسیج را در این مکان مقدس دنبال کند تا محله‌ای عاری از هرگونه گناه و سراسر پاکی و سلامتی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات افزود: اگر در محله‌ای فردی بی‌سواد است، پایگاه بسیجی که در مسجد آن محل فعال بوده، موظف است از امکانات موجود استفاده کند و با بهره‌گیری از افراد متخصص از جامعه فرهنگیان، معلمان و اساتید در این راستا قدم بردارد و در دیگر حوزه‌ها نیز به همین صورت و این درست همان جریان و ادامه همان مسیر سال‌های دفاع مقدس است که افراد با تخصص‌های مختلف از مکانیک تا معلم، پزشک و ... به جامعه رزمندگان خدمت می‌کردند.

بهشتی، بسیج را دژی مستحکم برای پیشگیری از تهاجم دشمن دانست و گفت: بسیج حامی ارکان مساجد است تا مسجدی در تراز انقلاب داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها