فرماندار نیر در سمینار آموزش ترویج تغذیه دام، تبدیل دامپروری سنتی به صنعتی را گامی موثر در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۲۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، سمینار آموزش ترویج تغذیه دام با همکاری شرکت سامان دام ایرانیان خدمات دامپروری هلشتاین استان تبریز و اصفهان و با حضور دامدارانی از شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و کارشناسانی از همین شهرستان ها در محل سالن فرهنگسرای الغدیر نیر برگزار شد.

در این سمینار احمدی فرماندار شهرستان نیر خارج شدن از شیوه های دامپروری سنتی به صنعتی را مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و گفت: برگزاری چنین سمینارهایی می تواند در بهبود تولیدات دامی نقش بسزایی داشته باشد.

ناصری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اشاره به برگزاری این سمینار گفت: این سمینار با هدف تغذیه صحیح و علمی بخش دام و با مشکارت شرکت دامپروری هلشتاین تبریز و سامان دام اصفهان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه 70درصد هزینه های جاری تولید در یک دامداری صرف هزینه تغذیه می شود با کاهش هزینه های تولید می توانیم انتظار سودآوری بیشتری را داشته باشیم و با تغذیه علمی و صحیح و استفاده از مواد خوراکی و افزودنی هایی میتوان ضمن تامین احتیاجات نگهداری و تولید دام و جلوگیری از بروز مشکلات متابلوکی، بازده تولید در دام را بهبود بخشید.

ارسال نظرات