شهرک صنعتی شهر گیوی از همان ابتدا با مشکلات عدیده ای همچون بستر سازی مناسب و جذب سرمایه گذار بومی و غیربومی مواجه است؛ بطوری که این شهر تنها نام پرآوازه شهرک صنعتی را یدک می کشد.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۴۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، کوثر یکی از شهرستانهای استان اردبیل با 25 هزار نفر جمعیت، فاقد مراکز تولیدی و صنعتی است؛ این درحالی می باشد که همه ظرفیت ها و پتانسیل های لازم و برخی بستر های متناسب با منطقه و سرمایه گذاری را داراست.

منبع درآمد 85 درصد از اهالی کوثر را بخش کشاورزی تامین می کند وبرخلاف وعده و عید های انتخاباتی و ... هیچ کارخانه ای، مراکز تولیدی، صنعتی و ... در سطح شهرستان کوثر وجود ندارد.

همانطور که اشاره شد اکثر مردم منطقه همچنان با کاشت و برداشت گندم و جو امرار و معاش می کنند، درحالی که می توان با همت مسئولین و مردم با داشته های خود سند توسعه و پیشرفت منطقه را موجب شد..

از تنها کارخانه در آستانه تعطیل تولیدات داروهای گیاهی استان که در شهرستان کوثر احداث شده است که بگذریم، شهرک صنعتی گیوی را می توان تنها مکان تبلور اقتصاد و صنعت منطقه عنوان کرد که متاسفانه تنها نام و عنوان شهرک صنعتی را یدک می کشد.

چراغ شهرک صنعتی شهر گیوی با چند مغازه نجاری که انصافاً در برابر مسائل نسبت به اشتغال و سرمایه گذاری اقدام کرده اند، روشن مانده است که به نظر می رسد عدم وجود بستر مناسب و همچنین دیگر مشکلات منطقه ای آنها را نیز با مشکل مواجه ساخته است.

جذب سرمایه گذار، استفاده بهینه از ظرفیت های منطقه ای، حمایت دولت از تنها کارخانه داروهای گیاهی و تنها شهرک صنعتی شهر گیوی، فراهم ساختن بستر صنعتی مناسب در حاشیه رودخانه قزل اوزن و یا رودخانه گیوی، استفاده بهینه از ظرفیت بلقوه گردشگری، دامداری، دامپروری شهرستان در راستای توسعه و اشتغال پایدار از جمله اقداماتی است که مسئولین می توانند با حمایت متقاضیان اقتصاد و صنعت را در منطقه احیا کنند.

شهر گیوی ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعتی دارد که لازم است ابتدا در مکان‌یابی و احداث شهرک‌های صنعتی و مراکز تولیدی طوری عمل شود که هر شهرک به شهرهای اطراف نیز خدمات رسانده و خود مردم آن شهر نیز از آن بهره‌مند شوند؛ هرچد تنها شهرک صنعتی شهر گیوی هم اکنون با داشتن اکثر زیرساخت ها فاقد سرمایه گذار و ... است که آینده نگری را در این خصوص با مشکل مواجه می سازد.

ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری و برخورد صحیح با سرمایه‌گذاران ضرورتی است که باید همه مردم و مسئولان بر رعایت آن همت بگمارند، این دغدغه استداندار اردبیل نیز می باشد که با شم اقتصادی خود خواستار جذب و به کارگیری سرمایه گذاران در استان است.

ارسال نظرات