کارشناس و فعال فرهنگی حوزه بانوان گفت: هدایت فرهنگ یک جامعه بیشتر از سوی بانوان میسر است که می توان با تکیه بر این مهم، آنها را در هدایت بافت اقتصادی و صنعتی در منطقه نیز دخیل داد.
کد خبر: ۸۸۰۱۷۴۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

فرحناز اسمعیلی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کوثرخبر اظهار کرد: تجربه نشان داده است که اراده مردمی در تصمیمات مشترک و مشارکت آنان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همچون مسائل آموزشی و بهداشتی، پیامدهای مفیدی برای جامعه و بتبع منطقه در بر داشته است.

وی ادامه داد: در این میان بهره گیری از ظرفیت های بلقوه بانوان می تواند کمک حال حرکت هدفمند یک جامعه برای رسیدن به اهداف کارآفرینی و اشتغالزایی باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان خاطر نشان کرد: بی شک هدایت فرهنگ یک جامعه بیشتر از سوی بانوان میسر است و می توان با تکیه بر این مهم، بانوان را در هدایت بافت اقتصادی و صنعتی در منطقه نیز دخیل داد؛ چرا که ایده های نو و خلاقانه این قشر از جامعه می تواند تحولی شگرف، در ساختار منطقه ای خصوصاَ در حوزه اشتغالزایی داشته باشد.

کارشناس و فعال فرهنگی حوزه بانوان گفت: همانطور که اشاره شد امروزه بانوان پا به پای آقایان در ایجاد و اداره یک کسب و کار در تلاش و تکاپو هستند و این عمل آنها در شهرستان کوثر نیز مشهود است.

وی اضافه کرد: توجه به استعداد بانوان در زمینه راه اندازی کسب و کار اعم از خانگی، خانوادگی و کارگاهی می تواند آثار عدیده ای را متوجه شهر کند، رابطه اجتماعی و فرهنگی بانوان اهرمی بسیار مهم در تشکیل یک اجتماع و هدایت آن در مسیر های از پیش تعیین شده برای احیای اقتصاد مقاومتی است.

اسمعیلی افزود: بر همین اساس باید خاطر نشان کرد که، کوثر با وجود مهاجر پذیر بودن و داشتن اوضاع نابسامان بیکاری، ظرفیت آن را دارد که با اندک حمایت مسئولین امر و همت جهادی بانوان، اقدامات شایسته ای در حوزه های کارآفرینی، اشتغالزایی و مهاجرت معکوس انجام گیرد.

به گزارش کوثرخبر، قالی بافی، جاجیم بافی و دیگر صنایع دستی عمده ترین فعالیت جانبی زنان در منزل یا کارگاه ها را شامل می شود و بر این اساس می توان گفت، حمایتنهادهای شهری همچون شهرداری، شورای شهر، بسیج، کمیته امداد امام راحل، بهزیستی، صندوق کارآفرین امید و دیگر سازمان های مردم نهاد، می تواند بانوان کوثری را در مسیر کارآفرینی در این بخش سوق دهد.

تنها کمی دغدغه مندی مسئولین شهر و اراده بانوان کوثری را می طلبد تا مشارکت سازمان یافته آنها را منجر به بهبود محیط زیست، توسعه فرهنگی و اجتماعی و ایجاد اشتغال پایداردر شهرها و روستاها کند.

ارسال نظرات