مدیر کل كميته امداد استان زنجان:

بافت بیش از يك هزار تخته فرش توسط مددجويان كميته امداد استان زنجان

از آغاز سال جاري تاكنون يك هزار و 493 تخته فرش توسط مددجويان كميته امداد استان زنجان بافته شده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۱۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل كميته امداد استان زنجان از خودكفايي سالانه 10 درصد از مددجويان اين نهاد خبر داد و گفت: توانمندسازي مددجويان مهم‌ترين اولويت كميته امداد در ارائه خدمات می باشد.

هدايت صفري با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي كميته امداد در حمايت از مددجويان ارائه خدمات معوض به جاي خدمات بلاعوض است، افزود: در اين راستا خدمات اشتغالزايي از طريق آموزش و ايجاد شغل براي مددجويان ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه يكي از طرح‌هاي اشتغالزايي اجرايي توسط كميته امداد، طرح قالیبافي است، تصريح كرد: طرح قالیبافی در قالب مشاغل خانگی برای خانواده‌ها با مبلغ 5 تا 7 میلیون تومانی با استفاده از منابع بانکی و اعتبارات كميته امداد در راستای توانمندسازی مددجويان ایجاد می‌شود.

مدیر کل كميته امداد استان زنجان با بيان اينكه از آغاز سال جاري تا كنون يك هزار و 493 تخته فرش در استان بافته شده است، اضافه كرد: 3 هزار و 113 متر مربع بوده و ارزش ريالي آن 26 ميليارد ريال است.

صفري با اشاره به خدمات حمايتي ارائه شده از سوي كميته امداد براي فروش محصولات مددجويان در اين بخش گفت: ایجاد بازارچه‌های فروش، انجام نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های مرتبط در راستاي پایدارسازی طرح‌ها از جمله اقداماتي است كه در اين بخش انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه تعداد طرح‌های فعال قالیبافی در سطح استان يك هزار و 523 مورد است، افزود: طرح‌های فرشبافی براساس استعداد مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و علاقه مندی خانواده‌ها ایجاد می شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار