خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تقویت بنیان‌های اعتقادی و مذهبی جوانان مستلزم توسعه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۳۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: در جهان امروز که شبکه‌های مجازی گسترش بسیاری پیدا کرده است، اهمیت ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش دو چندان شده است.

وی به تشریح پشتوانه‌های دینی برای ورود به عرصه فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: خداوند در سه عرصه‌ی «اعتقادی»، «عبادت و بندگی» و «اخلاقی» از آدمی پیمان گرفته است و ما موظف به اجرای این پیمان‌ها هستیم.

وی افزود: این‌ها پیمان‌های فطری میان خداوند و آدمی است و حق نداریم از عهد و پیمان خود صرف‌‌ نظر کرده و از آن تخطی نماییم و اگر به این سه عرصه توجه کنیم همه دل‌مشغولی‌هایمان پاسخ داده می‌شود.

رئیس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: خداوند همه عرصه‌ها و بسترهای اثرپذیری انسان از کلام الهی را فراهم و مهیا کرده است و اگر در انتقال این مفاهیم به جامعه کوتاهی نماییم باید در قیامت پاسخگو باشیم.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند: هر کسی علوم ما اهل بیت (ع) را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد، بدرستی که اگر مردم شیرینی کلام ما را بچشند، هر آینه از ما پیروی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه عنوان کرد: باید مراحل تربیتی دینی کودکان را از سنین پایین و در دوران دبستان و پیش دبستان آغاز کنیم چرا که در آن دوران دل‌ها برای پذیرش کلام الهی آمادگی بیشتری دارد

عابدینی تأکید کرد: باید از همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش پرورش نهایت بهره را ببریم و بدانیم که تقویت بنیان‌های اعتقادی جوانان مستلزم توسعه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین علی عباسی هم در این دیدار اظهار کرد: بهمن ماه ثبت نام حوزه علمیه آغاز می‌شود و باید دانش‌آموزانی که برای تحصیل در حوزه زمینه و علاقه دارند را شناسایی کرده و عرصه را برای تحصیل آن‌ها فراهم نماییم.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم اظهار کرد: حضور روحانیون در مدارس خیرات و برکات بسیاری را به همراه دارد و توسعه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان امری لازم و ضروری است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها