خبرهای داغ:
آیت‌الله عبادی:

دشمن در نفوذ فرهنگی چراغ خاموش حرکت می کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی جامعه‌ای بی‌هویت و از لحاظ فرهنگی تهی شود راه نفوذ بر آن آسان می‌شود همانند آنچه امروزه دشمن در به‌کارگیری فضای مجازی انجام داده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۸۴۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان استان با بیان اینکه بسیج یک حرکت عمومی است، اظهار داشت: مبنای اصلی بسیج در واقع حقیقت دینی و ایمانی دارد که در جامعه، اصناف و قشرهای گوناگونی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج با جامعه رابطه مستقیم دارد، افزود: آنچه که مسؤولیت‌های عمومی یک جامعه را به هم پیوند می‌دهد، بسیج است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور بسیج در همه مکان‌ها و زمان‌ها لازم است، بیان داشت: تنها وظیفه بسیج دفاع از مرزها و تهاجم جنگی علیه کشور نیست و آنچه که نقش بسیج را بیشتر نمایان می‌سازد دفاع از فرهنگ جامعه است.

عبادی ادامه داد: بسیج می‌تواند در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی ورود پیدا کند اما مهم‌تر از همه اینها دفاع از فرهنگ و هویت کشور بوده که این وظیفه نیز بر عهده بسیج است.

وی با بیان اینکه اگر کشور در جبهه نظامی درگیر جنگ شود می‌تواند با برنامه‌ریزی دوباره به حالت قبل خود برگردد، افزود: درگیر شدن کشور به مسائل فرهنگی و عقب‌ماندگی فرهنگی نه تنها راه بازگشت نخواهد داشت بلکه با نفوذ فرهنگ بیگانه جامعه ما با بی‌هویتی روبه‌رو خواهیم شد و شاهد انزوای کشور خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن امروز بیشترین تمرکز خود را در جبهه فرهنگی گذاشته است و با ایجاد صدها اتاق فکر و کارهای کارشناسی شده در صدد ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر ما در این جبهه کم‌کاری کنیم شکست سختی را از دشمن خواهیم خورد.

عبادی افزود: وقتی جامعه‌ای بی‌هویت و از لحاظ فرهنگی تهی شود راه نفوذ بر آن آسان می‌شود همانند آنچه امروزه دشمن در به‌کارگیری فضای مجازی انجام داده است.

وی با بیان اینکه تنها راه مؤثر در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان خودسازی فرهنگ غنی اسلامی است، گفت: فرهنگ اسلامی با پشتوانه هزار و چهار صد ساله یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها است که با تکیه به آن می‌توان جامعه‌ای با هویت داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان و مسؤولان بسیج فرهنگیان وظیفه سنگینی را در این جبهه عهده‌دار هستند، افزود: همه باید مراقب باشیم و احساس غرور نکنیم زیرا دشمن در بحث نفوذ فرهنگی چراغ خاموش عمل می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها