برگزاری همایش ها و سخنرانی ها ثمره ای جز اتلاف وقت، سخنان بی ربط و هدر رفتن پول بیت المال در پی نداشته زیرا ریخت و پاش های موجود در برپایی این همایش ها دیگر جایی برای دوا کردن دردهای مردم باقی نمی گذارد
کد خبر: ۸۸۰۱۸۸۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ، قدیمی ها گفتند " جلو ضرر را از هر کجا بگیری منفعت دارد". بارها شنیده و دیده اید که اگر در مقابل مسئولی حالت انتقادی به خود بگیرید در جواب می گویند هزینه های میلیونی فلان سفر خارجه برای شرکت در فلان سمینار یا کنفرانس را از جیب خود پرداخت کرده یا هزینه های میلیاردی تبلیغ برای کاندید شدن و غیره همه را شخصی پرداخت کرده است؛ گرچه می دانیم این هزینه ها در زمان خاصی از بیخ گوشمان در می آید و تاوان آن را مردم پرداخت می کنند اما می توان همین هزینه گزاف صرف شده در شرکت برای چنین همایش یا سمیناری را برای رفع مشکلات و دغدغه مردم به ویژه قشر جوان به کار گرفت و برای آن ها اقدام به ایجاد اشتغالزایی و کارهای تولیدی کوچک کرد.

" خرج که از کیسه همسایه بُود حاتم طایی شدن آسان بُوَد"
هرازگاهی بنرهایی در شهر نصب می شود که خبر از برگزاری همایش، کنگره یا سمینار دیگری با موضوع متفاوت تری دارد. بنرهایی که هزینه های زیادی صرف چاپ آنها شده تا برای یک سمینار، تبلیغات موثری داشته و بتواند افراد را جذب در شرکت کردن در آن کند.
گرچه برگزاری همایش ها و سخنرانی ها ثمره ای جز اتلاف وقت، سخنان بی ربط و هدر رفتن پول بیت المال در پی ندارد زیرا ریخت و پاش های موجود در برپایی این همایش ها دیگر جایی برای دوا کردن دردهای مردم باقی نمی گذارد بگونه ای که در برپایی یک همایش از بلیط هواپیما گرفته تا هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در هتل های گران قیمت و اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی و لوح تقدیرها دیگر اعتبار و بودجه ای برای ادامه کار باقی نمی گذارد!
تا زمانی که فقر، بیکاری، فساد و غیره در جامعه بیداد کند برگزاری چنین سمینارها و همایش هایی که میلیون ها هزینه صرف آن می شود دردی از مردم و مشکلات آنها کم نمی کند چرا که همه می دانند شعار دادن و وعده دادن ها نه تنها کاری از پیش نمی برد بلکه وقت شرکت کنندگان را هدر داده و هزینه های میلیونی که می توانست قسمتی از درد مردم را بکاهد را هم به باد فنا داده است.
علی ای حال این روزها به قدری آمار برگزاری این همایش ها، سمینارها و کنگره ها در جامعه زیاد شده که برگزاری آنها بار علمی هم در پی نداشته چرا که مطالب ارائه شده در آنها با یک جستجوی ساده اینترنتی در اختیار همگان قرار می گیرد از اینرو نیازی به برگزاری این همایش ها که دردی از مردم دوا نمی کند، ضرورتی ندارد. بگونه ای که اگر تاکنون برایتان پیش آمده باشد در یک کنفرانس یا سمینار فقط عده ای سخنرانی کرده و اغلب مطالب آنها هم برای اشخاص و طیف خاصی است و از آن طرف نیز عده ای در حال چرت زدن، گپ زدن یا در حال چرخیدن در شبکه های اجتماعی هستند با این تفاسیر خوب است بدانیم، هزینه کردن پول بیت المال برای چاپ حتی یک بنر تبلیغاتی، خیانت به حقوق مردم است چرا که ریخت و پاش های موجود در برگزاری این همایش ها سیره عملی هیچ بزرگوار دینی نبوده و موجب رضایت خدا و خلقش هم نیست که کلی از پول بیت المال صرف شود و چند نفر به سخنرانی بپردازند که خروجی آن رفع مشکلات جوانان و زدودن معضلات اجتماعی نباشد.
حال باید عنوان کرد که گرچه برگزاری همایش ها، سمینارها و کنگره ها دردی از جامعه دوا نمی کند اما برای کامل کردن رزومه کاری برخی مسئولان تاثیر بسزایی دارد.
ای کاش به جای این همه ریخت و پاش در برگزاری این چنین همایش هایی به فکر اشتغالزایی، رفع مشکلات مردم، از بین بردن فقر و فساد در جامعه باشیم نه اینکه با برگزاری همایش ها و سمینارها کارنامه برنامه های برگزار شده اداره خود را بالا ببریم.

ارسال نظرات