امام جمعه موقت تهران گفت: همه در مجلس اهل بیت(ع) باید نوکر و خدمتگزار باشیم، هچنین نباید در این دستگاه ادعای آقایی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۱۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

آیت‌الله کاظم صدیقی  در هفتمین همایش هم‌اندیشی ستایشگران نخبه اهل بیت (ع) که در مشهد برگزار شد، با اشاره به این که تجلی خون امام حسین (ع) و معجزه دست امام زمان را می توان در حماسه ۹ دی دید، اظهار کرد: خداند برای هدایت ما عقل را حجت قرار داده است برای همین در دین هم تاکید زیادی بر عقل و تفکر شده است.

وی افزود: دومین حجت برای هدایت، قرآن است، بنابراین قرآن را تجلی نام اعظم خداوند می دانیم، از این رو مداح و شاعر و سخنران اهل بیت(ع) باید با قرآن مانوس باشد و در این انس تلاوت قرآن نباید فراموش شود و به یاد داشته باشید که امام حسین(ع) حتی بر سر نی قرآن خواند پس هرجا که محفلی بود فضایش را معطر به قرآن کنید.

امام جمعه موقت تهران یاد مرگ را دومین اصلی دانست که نباید فراموش شود و تصریح کرد: به یاد مرگ بودن باعث می شود که انسان درستکار و اهل فداکای باشد و از ظلم دوری کند.

وی تصریح کرد: در کنار قرآن توجه به احادیث را نباید فراموش کرد و مداحان با این مهم نباید بیگانه باشند زیرا در تنظیم رفتار ما در زندگی سهم بسزایی دارد و از طرفی از بدعت دورمان می کند.

وی با اشاره به اینکه مداح و ذاکر باید بلندگوی اهل بیت باشند، افزود: نشر و اشاعه زیارت نامه ها را در دستور کار خود قرار دهید و دیگران را به خواندن ادعیه دعوت کنید.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه همه در مجلس اهل بیت(ع) باید نوکر و خدمتگزار باشیم، تأکید کرد: فراموش نکنیم که نباید در این دستگاه ادعای آقایی داشته باشیم و خلوص نیت از پیش نیازهای حضور و فعالیت در دستگاه امام حسین(ع) است.

ارسال نظرات