خبرهای داغ:
توسط شرکت گاز آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

بررسی و کنترل سیستم های گرمایشی 262 اماکن دولتی و عمومی

در اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در مراکز اداری و دولتی از 262اماکن دولتی و عمومی در سطح آذربایجان شرقی توسط بازرسان فنی شرکت گاز استان بازدید شد.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۴۹
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، مدیر عامل شرکت گاز استان با اعلام این خبر گفت: تیم های بازرسی شرکت گاز استان برابر بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در خصوص رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی توسط وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور ، بازرسان شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از 262 مراکز عمومی و دولتی بازرسی بعمل آوردند.

ولی اله دینی افزود: در این بازرسی ها آیتم های رعایت دمای رفاه، نصب سیستم پایش هوشمند و عایق کاری سیستم های گرمایشی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی در خصوص نتایج این بازرسی بیان کرد: در باررسی از 262 اماکن دولتی مشخص گردید در 66 درصد این اماکن دفای رفاه (21-18 درجه سانتیگراد) رعایت می شود.

وی اظهار داشت: 50 درصد این اماکن به سیستم پایش هوشمند و یا همان قطع و وصل هوشمند مجهز بوده و 56 درصد دارای عایقکاری سیستم گرمایشی است .

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: تذکرات و اخطار ها و همچنین راهنمایی های لازم در خصوص بهبود وضعیت به مراکزی و ادارتی که به موضوع و مفاد بخشنامه اهتمام نداشته اند داده شده است و این بازرسی ها بصورت هفتگی تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت .

وی افزود: کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور موظف هستند برابر بخشنامه معاون اول رئیس جمهور موراد ذیل را در راستای صرفه جویی گاز طبیعی رعایت نمایند.

رعایت دمای ۱۸-۲۱ درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده.
روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش نمودن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان کار.
خاموش نمودن وسایل گرمایشی غیرضروری در روزهای تعطیل (برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارتی مرکزی ندارند).
عایق بندی لوله‌های موتورخانه و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و با برچسب انرژی بالا.
انجام معاینه فنی، تعمیر و سرویس سامانه‌ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه‌ها برای افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه (براساس بند ۱۷ مصوبه شماره 212326ت/46320هـ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۶ هیئت وزیران.

ارسال نظرات
پر بیننده ها