معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی عنوان کرد؛
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه دو هزار و 658 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 310 میلیارد ریال در 9 ماهه امسال اجرا شده است، گفت: از این تعداد 604 طرح از محل اعتبارات امدادی، دو هزار طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و 11 طرح نیز به صورت تلفیقی بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۱۹۶۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، غلامحسین پورمناف با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال 60میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است، بیان کرد: در 9 ماهه امسال 244 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل 185 طرح کارانگیزی، 874 طرح توان افزایی، یک هزار و 599 طرح خودکفائی و 270 طرح تبدیلی بوده است.

پورمناف در ادامه تاکید کرد: از مجموع طرح های اجرا شده 114 طرح در بخش کشاورزی، 913 طرح در دامپروری، 786 طرح در صنایع دستی و 845 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی با بیان اینکه اکنون نزدیک به 28 هزار طرح جاری، تحت نظارت کمیته امداد استان است، اظهارکرد: طی 9 ماهه امسال برای 776 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد 505 نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق ایجاد فرصت های شغلی با استفاده از تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: يكي از اهداف مهم کمیته امداد ايجاد اشتغال پايدار و هدايت مددجويان به سمت توانمند سازي است.

پورمناف از ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به 9 هزار و 290 مددجوی تحت پوشش این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی خبر داد و تصریح کرد: توانمند سازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به شکوفایی استعدادها و نشاط هر چه بیشتر این قشر می انجامد.

وی از پرداخت یک هزار و 989 فقره وام خود اشتغالی به مددجویان تحت حمایت خبر داد و خاطرنشان کرد: برای پرداخت این تعداد وام مبلغ 275 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای،حرفه‌آموزی فرزندان،کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان انجام می شود.

ارسال نظرات