خبرهای داغ:
مسئول رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

مسجد باید محور کار امدادگری باشد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با مسئول امور مساجد استان دیدار و بر استفاده از ظرفیت های مساجد برای خدمت بیشتر به نیازمندان و محرومان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۰۲۰۲۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عباس اوتورخانی، مسئول امور مساجد استان قزوین در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین کار رسیدگی به محورمان را از جمله اموری دانست که در سیره اهل بیت (ع) دارای برجستگی خاصی است و گفت: نهادهای انقلابی مولود مبارکی در انقلاب هستند که خدمات ارزنده ای به مردم و نیازمندان داشته اند و در این میان کمیته امداد از نهادهای خدمتگذار نظام است.

وی ادامه داد: مسجد یکی از پایگاه ها و مراکز تبلیغی دین است که مولود انقلاب نیست ولی بستر پیدایش انقلاب است؛ عبادت هم یکی از کارهایی است که در مسجد می تواند صورت گیرد ولی در مسجد کارکردهای فرهنگی دیگری نیز وجود دارد که باید فعال سازی شود.

مسئول امور مساجد استان قزوین اضافه کرد: لازم است جامعه به سمت مسجد برگردد، در مسجد تمامی فعالیت ها بر یک محور است و آن هم یاد خداست از طرفی برنامه های امداد دغدغه مشترکی است که ما در مسجد دنبال می کنیم در نتیجه مسجد می تواند یکی از عوامل جذب مردم به کار نیکوکاری باشد.

وی تصریح کرد: مساجد باید محور کار امدادگری و نیکوکاری در جامعه باشد چراکه اساس کار مسجد رسیدگی به مسائل جامعه است و این مهم بدان دلیلی است که خدمت به مردم هم عبادت است.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین همکاری نزدیک و منجسم با مساجد را ضروری دانست و بیان کرد: ما اعتقاد داریم موضوع مساجد فراتر از مسائل عبادی است مشکل اینجاست که خیلی از کارها را اداری و دولتی کرده ایم به همین جهت به دنبال واگذاری کارها به مردم هستیم که در این میان مساجد می توانند نقش مهم و جدی ایفا کنند.

وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: مساجد می توانند مأمن افراد باشند؛ وقتی مردم پای کار بیایند خیلی از مشکلات حل می شود آن گاه در قالب تشکل های مردمی و هیئتی، خیلی از مشکلات را می توان حل کرد که در این میان بزرگان و معتمدان نقش برجسته و مهمی دارند.

وی اعلام کرد:  در زمینه اشتغال نیز می توان به راه اندازی اشتغال خرد و صندوق های قرض الحسنه محلی به عنوان تجربه های موفق با محوریت مسجد اشاره کرد که این الگو می تواند در سایر مناطق استان نیز ترویج و تبیین شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: بحث ضمانت های بانکی در این مراکز به لحاظ اعتماد اجتماعی حل می شود البته در استان نیز به دنبال تحقق این مهم هستیم که مساجد را محور اصلی کار نیکوکاری قرار دهیم البته در این رویکرد توانمندی فکری، اجتماعی و اقتصادی نیازمندان می تواند مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآورشد: امداد برای تحقق برنامه های خود در مساجد آمادگی دارد که در این راستا اقدامات مقدماتی آغاز شده است تا مشارکت مردم را در عرصه خدمت به مددجویان افزایش دهیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار