خبرهای داغ:
معاون استاندار خوزستان مطرح کرد؛

شهیدی که استاد خارجی خود را مسلمان کرد

معاون منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: کارمندی در هویزه شهید شد که به علت محشور بودن با آموزه های دینی، استاد خارجی خود را مسلمان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۲۰۷۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج، جمال عالمی نیسی پیش از ظهر امروز در کنگره بزرگداشت شهید حامد جرفی و شهدای کارمند خوزستان در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز اظهار کرد: امروز همایش استانداران سراسر کشور برگزار شده و بناست که از تلاش های شبانه روزی استاندار در اربعین تقدیر و تشکر شود که اصرار وزارت کشور هم بر حضور وی بود اما وی حضور در کنگره گرامیداشت شهید حامد جرفی را برای خود بهترین تقدیر دانسته و از رفتن به مراسم امتناع کرد.

وی افزود: شهید حامد جرفی در منطقه ای به دنیا آمده و رشد کرد که شهادت، ایثار و جهاد جزو اعتقادات آن منطقه است. این شهید جا پای پدران و اجداد خود گذاشت؛ همان پدرانی که با چوب و تنفگ های دست ساز به تبعیت از دستور رهبر در آن زمان به مقابله با ارتش تا دندان مسلح رفته و قیام کردند.

عالمی نیسی بیان کرد: دشت آزادگان در آن زمان با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم این نظام و کشور کردند. 

معاون منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار کرد: شهید جرفی با تسلط به سه زبان دنیا، مترجم نهج البلاغه و قرآن بودند و بر اثر برخورد دینی بسیار خوب، استاد خود یعنی جان کوپر را به اسلام مشرف کرد. این استاد بعدا در لندن مرکزی برای ترویج و تبلیغ دین اسلام و تشیع راه اندازی کرد.

عالمی نیسی بیان کرد: شهید حامد جرفی بسیجی مخلص بود و نمی شود کسی که سیره زندگی کردنش بر اساس ائمه اطهار باشد و شهید نشود. نمی شود کسی که این گونه با قرآن و نهج البلاغه محشور شده شهید نشود، نمی شود کسی که در شب ازدواجش از شهادت صحبت کند و شهید نشود.

وی با اشاره به اینکه شهید حامد جرفی یک شبه شهید نشده بلکه برای شهادت پرورش یافته بود، عنوان کرد: به محض ابلاغ انتخاب شهید حامد جرفی به عنوان شهید شاخص کشوری اقدامات بسیاری را انجام و اولین کار دیدار استاندار با خانواده شهید بود.

عالمی نیسی تاکنون چهار همایش در وزارت کشور، استانداری خوزستان، و هویزه و امروز نیز در تالار امام رضا برگزار شده است. همچنین در جشنواره شهید رجایی از خانواده وی تجلیل و قدردانی شد.

معاون منابع انسانی استانداری خوزستان خبر داد: کلنگ ساخت یادمان این شهید نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به زمین زده شده است.

عالمی نیسی ادامه داد: امروز در حاشیه این کنگره مراسم رونمایی از کتاب زندگانی و تمبر این شهید را نیز داریم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها