شرکت های دانش بنیان تکمیل کننده زنجیره فرآوری و تجاری سازی گیاهان دارویی

ستاد گیاهان دارویی پارک علم و فناوری استان با حضور مهندس محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی استان، سرهنگ شریفی نماینده بنیاد برکت در استان و مدیران اجرایی پارک علم و فناوری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۵۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هدف از تشکیل این ستاد را بررسی راهکارهای اجرایی توسعه و ایجاد ارزش افزوده بالا در صنعت گیاهان دارویی استان و جلوگیری از خام فروشی عنوان نمود و اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری استان با دانش فنی بالا حلقه تکمیل کننده زنجیره فرآوری و تجاری سازی گیاهان دارویی هستند که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده موجب حفظ و پایداری منابع طبیعی خواهند شد. رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار امیدواری کرد در صورت همکاری و تعامل پارک علم و فناوری، اداره کل منابع طبیعی و بنیاد برکت بتوانیم گامی موثر در توسعه گیاهان دارویی و پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی برداریم.

مهندس محمدی مقدم مدیرکل منایع طبیعی استان نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی، یکی از پایه های اقتصاد بدون نفت را بهره برداری از گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: سرزمین چهارمحال و بختیاری از نظر تنوع گونه های گیاهی یکی از مناطق منحصر به فرد کشور می باشد به طوری که بیش از 1300 گونه گیاهی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که بخش قابل توجهی از آنها دارای خاصیت دارویی می باشند. وی یکی از ابزارهای توسعه مراتع را اهرم قانون دانست و اظهار داشت: مراتع را باید اقتصادی کرد که یکی از راه های اقتصادی کردن مراتع، کشت و فراوری گیاهان دارویی است.

در پایان ضمن بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری مقرر با انعقاد تفاهم نامه بین این دو دستگاه زمینه همکاری های بیشتر فراهم آید.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار