مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: فریده بارانی دانشجوی کارشناسی رشته مامایی این دانشگاه برای نخستین بار در کشور موفق به اختراع کیت تشخیص کیفیت شیر با استفاده از مواد گیاهی شد
کد خبر: ۸۸۰۲۳۱۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

محمدالیاس مسلم پور در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: این کیت از یک نوع ماده گیاهی ساخته شده که با ریختن چند قطره شیر بر روی آن با تغییر رنگ فاسد یا سالم بودن شیر را مشخص می کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تشخیص شیر سالم از طریق جوشاندن یا آزمایش در مرکز تخصصی با استفاده از نیروهای کارآمد امکان پذیر است با این اختراع که حدود پنج سال بر روی آن کار شده همه افراد می توانند به راحتی با کمترین هزینه اقدام به این کار کنند.
وی با بیان اینکه این اختراع هم اینک در مرحله ثبت قرار دارد گفت: برای محافظت کیت در مقابل نور مراحل تخصصی این اختراع نیز در دست اقدام است.
مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خاطر نشان کرد: این اختراع به این شکل تاکنون در کشور وجود نداشته و تنها در برخی کشورهای خارجی پاکت های شیر بعد از فاسد شدن تغییر رنگ می دهند.
مسلم پور گفت: کارخانجات نیز با توجه به صنعتی بودن کاربرد این کیت و نصب راحت آن بر روی پاکت های شیر می توانند از این فرصت برای بالا بردن سطح اطمینان مصرف کنندگان مواد لبنی استفاده کنند

ارسال نظرات