مهمترین اولویت مراکز نیکوکاری تشکیل شبکه‌های مردمی و جذب امدادیاران برای تشکیل زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان در محلات است.
کد خبر: ۸۸۰۲۳۳۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ضمن تشریح فعالیت‌های مراکز نیکوکاری بر مشارکت بیشتر خیران در این مراکز به منظور خدمت‌رسانی بهتر تاکید کرد و گفت: مراکز نیکوکاری از سال 92 با محوریت مساجد آغاز به فعالیت کرده‌اند.

هدایت صفری افزود: ترکیب هیأت امنایی این مراکز که از افراد برجسته و متنفذ محلات و طبق انتخاب خود اهالی است.

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در واقع پیشخوان خدمات کمیته امداد است، اظهار داشت: از ویژگیهای مهم این مراکز مردمی بودن این مراکز و کاهش بروکراسی اداری و خدمت رسانی سریع به نیازمندان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: خوشبختانه ساختار کاملا مردمی مراکز نیکوکاری موجب شده است حضور خیرین و نیکوکاران محلات پررنگ ترشده و مشارکت عمومی در محرومیت زدایی احیا شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 17 مراکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: طبق آمایش محلی انجام شده توسط خود مراکز نیکوکاری توانمندیهای محلات و نیازمندیهای آنها شناسایی و برهمین اساس فعالیت‌های خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد هیچ دخالتی در نحوه توزیع کمکهای مراکز نیکوکاری نداشته و صرفا نقش نظارتی و هدایتی دارد، اضافه کرد: مهمترین اولویت مراکز نیکوکاری تشکیل شبکه‌های مردمی و جذب امدادیاران برای تشکیل زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان در محلات است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا پایان اذر ماه امسال 14 میلیارد و 731 میلیون ریال کمک مردمی در مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است، اضافه کرد: از این محل به نیازمندان شناسایی شده در محلات و مددجویان زیر پوشش امداد در بخش های مختلف خدمت رسانی شده است که بیشترین خدمات در حوزه معیشت و درمان ارائه شده است.

ارسال نظرات