ساخت پهباد توسط دانش آموزان روستای نساز خورش رستم

دانش آموزان مدرسه بتول روستای نساز خورش رستم شهرستان خلخال با همکاری دبیر کار و فناوری خود موفق به طراحی و ساخت یک پهباد حمل کننده هوایی در عرض دو ماه شدند.
کد خبر: ۸۸۰۲۳۸۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، وحید امیرلر دبیر کار و فناوری مدارس منطقه و پژوهش سرای وحدت هشجین در این خصوص اظهارداشت : این پهباد هوایی که قابلیت حمل اشیاء را دارد با همکاری هشت دانش آموز پایه ی نهم روستای نساز ساخته شده است .

وی با اشاره به اینکه این پهباد در عرض دو ماه و با هزینه ی شخصی این دانش آموزان و با حمایت پژوهش سرای وحدت هشجین ساخته شده است افزود: این دانش آموزان که شش نفر آن ها دختر و دو نفردیگر از دانش آموزان پسر مدرسه ی بتول نساز هستند با ایده وخلاقیت خودشان توانستند این پهباد هوایی را به پرواز در آورند.

دبیر کار و فناوری مدرسه بتول هزینه ساخت این پهباد را بالغ بر 700 هزارتومان اعلام کرد که با امکانات خیلی ساده و کم هزینه طراحی و ساخته شده است و می تواند به مدت بیست دقیقه در آسمان پرواز کند.

امیرلر افزود : دانش آموزان علی احدی ، عباس آذری ، نازنین قاسمی زینب سعادتی ، مهسا قلیزاده ، زهرا احدی ، فاطمه هلالی و نگار نباتی توانستند با همکاری و مشارکت یکدیگر این پهباد هوایی را طراحی کنند و این شروعی برای موفقیت های بعدی این عزیزان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این هشت دانش آموز مخترع با وجود تحصیل در یک منطقه روستایی و محروم موفق به انجام به چنین کار خلاقانه ای شدند افزود: دانش آموزان با این اقدام عملیاتی ساخت پهباد توانستند بگویند که ما می توانیم کارهای بزرگ تر وهدفمندتری را برای جامعه خود انجام دهیم.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل

ارسال نظرات
آخرین اخبار